Egna teorier på Peter Pans originalslut

"... - I Originalmanuset var det meningen att Nana skulle följa med barnen till Landet Ingenstans. Filmen hade också ett mycket mörkare slut."

"Vet du vad det var för mörkare slut?"



Irriterande nog kunde jag inte hitta någon information om originalmanuset. Men jag blev också nyfiken på det, så jag tittade på slutscenen och fick lite egna teorier. Jag tror att det mesta dom har ändrat är Kapten Kroks öde och som tur är lyckades jag hitta den scenen som satte igång mest tankar. Om ni tittar på videon kan ni se att Kapten Krok är påväg att hugga Peter Pan, jag kan tänka mig att Peter i originalmanuset inte hann märka det utan blev skadad. Scenen som följer är ju otroligt komisk och jag kan tänka mig att den var mycket allvarligare, men var tvungen att tonas ner eftersom det skulle bli för jobbigt för barnen att se hur en man som blir uppäten av en krokodil medan han skriker efter hjälp.


Vad tror ni? Hade slutet varit bättre om det var mer allvarligt? Hade ni velat ha ett annorlunda slut på Peter Pan och hur hade det sett ut?

Kommentarer

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0