18 Disneyfrågor - Del 4

10. Vilken känslosam Disneyscen tycker du bäst om?
Det tog lång tid för mig att bestämma mig på den här frågan, så allt slutade med att jag valde ut flera olika scener som antingen får mig att gråta eller rysa varje gång jag ser den.

Från höger
När Kida hittar Atlantis hjärta, en av Disneys mest mäktiga scener.
När Koda träffar sin mamma igen på slutet, det är så himla fint.
När hela Kina bugar för Mulan, jag ryser överdrivet mycket varje gång.
När Tarzan tar Jane och resten till gorillornas område, det är så häftigt när alla gorillorna kommer fram från sina gömställen.
När Odjuret räddat Belle från vargarna och hon tänker rida därifrån, men ångrar sig. Min favoritscen ur Skönheten och Odjuret.
När Kung Triton förvandlar Ariel tillbaka till människa. "Då har jag väl bara ett problem kvar... Hur mycket jag kommer att sakna henne."
När Micke anfaller grizzlybjörnen för att rädda Molle. Jag gråter inte när tanten lämnar Micke i skogen, jag gråter när den här scenen kommer.
När Joey släpper lös Marahute. Gåshud.
När Simba tror att han ska få se sin pappa och istället ser sin spegelbild. Jag både gråter och ryser.
När Nanny märker att valparna blivit stulna. Jag får alltid en liten klump i magen.
Och sist... Hela filmen Ringaren i Notre Dame. Varannan minut händer det något som antingen får mig att gråta eller rysa sönder.



11. Vilket barn är ditt favoritDisneybarn?
Toulouse från Aristocats och Molle från Micke och Molle. Toulouse är så charmig med sina vildkattsfasoner och Molle är bara allmänt fin, dock tycker jag inte om honom när han är vuxen.


12. Vem är ditt favoritDisneydjur?
Bambis pappa är absolut nummer ett. Dock får man inte se så mycket av honom men han är så otroligt vackert målad och jag gillar verkligen honom i uppföljaren. Annars gillar jag Rafiki och Percy från Pocahontas.


Jag vill jättegärna höra era svar också, så lägg en minut på att svara på dessa tre frågor.
Tack på förhand!

 


Kommentarer
Postat av: Bella

10. Jag ycker det var jättesvårt att bestämma den här. Alla Disney filmer har på sitt viss en ägen jättefin scen. Men en stor favorit är den scenen när Odjuret håller på att dö. Det är så himla FINT! Jag får tårar i ögonen varje gång. Och när Simba springer till sin pappas döda kropp, då både ryser och gråter jag..



11. Mina är nog Lilo (i Lilo & Stitch) och Olivia (i mästerdektektiven Basil Mus). Jag tycker båda karaktärerna är klockrena.



12. Helt klart Simba och Mushu ;D

2012-02-01 @ 18:50:32
Postat av: Ellen

10. När Ariel får ben av sin pappa, hennes leénde när hon ser förtrollningen får mig alltid att rysa, hon ser verkligen lycklig ut. Sen också när Simba går till sin döda pappa, gud jag gråter som om någon har skjutit mig i knät.



11. Pantor från Tarzan är ju så sjukt gullig när han är liten. Synd att dom är små så kort tid i filmen.



12. Rafiki är mitt nummer 1 djur. Sen kommer nog Pumpa, Blunder & Tuffs.

2012-02-06 @ 12:52:55
Postat av: jenny

10.när simba ser mufasas spöke och när mufasa dör,då ryser jag mycket eller börjar gråta och när ray gråter jag också
11.simba,tantor,mowgli,tuffs,olivia,bambi och faline
12.stampe och MUSHU!!!!!!!!!!

2012-11-27 @ 14:11:23
URL: http://gepardblogg.se
Postat av: EliasPbo

Känslosamma Disneyscener enligt mig:
Snövit(scenen där dvärgarna sörjer Snövit)(där gråter jag på riktigt)
Pinocchio(scenen där Gepetto sörjer Pinocchio)
Dumbo(scenen där hans mamma vaggar honom i sin snabel)
Bambi(scenen där han letar efter sin mamma)
Askungen(scenen där hon gråter för att styvsystrarna slitit sönder hennes klänning)
Alice i Underlandet(scenen där Alice sjunger jättegoda råd)(där gråter jag på riktigt)
Peter Pan(scenen där Lena sjunger din mamma och min)
Lady och Lufsen(scenen där hundarna ylar i burarna, samt scenen där Trofast ligger under hundfångarens vagn)
Törnrosa(scenen där hon gråter efter att ha fått kronan på huvudet, samt scenen där féerna sörjer henne)(där gråter jag på riktigt)
Pongo och de 101 dalmatinerna(scenen där Nanny ropar efter polisen)
Svärdet i stenen(scenen där unga ekorrflickan blir ledsen när Arthur blir förvandlad till människa)
Djungelboken(scenen där Mowgli sörjer Baloo)
Aristocats(scenen där Madame upptäcker att katterna är borta och letar runt i hela huset)
Robin Hood(scenen där Lille John och Hoppsan sörjer Robin)
Bernard och Bianca(introsången till filmen)
Micke och Molle(scenen där den gamla damen lämnar Micke i naturreservatet)(där gråter jag på riktigt)
Taran och den magiska kitteln(scenen där Gurgi "dött")
Mästerdetektiven Basil Mus(scenen där Olivias pappa blir kidnappad av fladdermusen)
Oliver och Gänget(scenen där Jenny tror att Oliver är död)
Den lilla sjöjungfrun(scenen där Ariel gråter efter att hennes hänsynslösa pappa bränt hennes fina saker, samt scenen där Ariel ser färjan åka iväg)
Bernard och Bianca i Australien(scenen där Joey kommer fram till örnens näste och deppar)
Skönheten och Odjuret(scenen där Odjuret "dör")
Aladdin(scenen efter att Jafar tappat lampan(Sultanen: Jasmin, åh, kära nån då, hur är det fatt. Jasmin: Jafar har gjort någonting gräsligt. Sultanen: Så ja, lilla vän, så ja, det ska vi ordna, så berätta nu allting.(Sultanen är snäll och omtänksam till skillnad från Triton och George Darling som båda två är hänsynslösa och elaka)))
Lejonkungen: scenen där Simba hittar sin pappa död
Pocahontas: scenen där Pocahontas tar avsked för John Smith
Ringaren i Notre Dame: scenen där Esmeralda befriar Quasimodo, samt scenen där Quasimodo hittar Esmeralda "död"
Herkules: scenen där Meg "dött"
Mulan: scenen där Mulan träffar sin familj i slutet
Tarzan: scenen där Tarzan och Kala tar avsked, samt scenen där Kerchak dör
Kejsarens nya stil: scenen där Kusco sitter i regnet
Atlantis: scenen där Kidas mamma åker upp till himlen, samt scenen där Kidas pappa dör
Lilo och Stitch: scenen där Nani sjunger för Lilo, scenen där Stitch springer in i naturen, samt scenen där Nani gråter efter att Lilo åkt iväg på Gantus rymdskepp
Skattkammarplaneten: scenen där Morph gråter
Björnbröder: scenen där Kenai berättar sanningen för Koda(dvs att det var han som dödade Kodas mamma)
Prinsessan och Grodan: scenen där Ray dör
Trassel: scenen där Rapunzel sörjer Eugeine
Favorit-Disney-barn:
Jag gillar Alice, Lena, John, Michael, Mowgli, Shanti, Eilonwy, Taran, Peter Pan och Dumbo, för att inte prata om Pinocchio
Favorit-Disney-djur:
Figaro
Dinah
Nana
Ekorrflickan(från Svärdet i stenen)
Henwen
Toby
Abu & Rajah
Meeko & Flit
Dhjali
Pegasus
Crikee & Khan
Pascal

2013-09-28 @ 19:59:18

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0