Historien bakom den här bloggen

Ikväll blir det ett annorlunda (och långt) inlägg här på Disneybloggen. Det kommer inte att handla om Disney i sig, utan om hur det gick till när jag startade den här bloggen.



Till att börja med kan jag ju säga att stora delar av mitt liv har kretsat kring Disney. Jag har självklart vuxit upp med filmerna, dock till skillnad från många andra så slutade jag aldrig att titta på dom. Filmerna följde med upp i tonåren och där någonstans blev Google my friend och jag började hitta massor med fakta om filmerna och personerna bakom företaget. All den här informationen stannade i huvudet, men jag gjorde aldrig någonting med den förutom att lite då och då nämna vad jag visste eller hade läst nyligen samtidigt som intresseklubben (vänner/familj) antecknade.

Så hösten 2011 föll jag in i en djup depression och fick efter ett tag hjälp hos en psykolog. Efter några möten fick jag en läxa där jag skulle försöka starta ett litet projekt så att jag hade något att underhålla mig med under dagarna. Då jag knappt var kapabel till att gå upp ur sängen så bestämde jag mig för att lägga läxan åt sidan och plockade istället upp datorn och började googla på allt jag kunde komma på. Efter ett tag började jag googla efter Disneybloggar och märkte att nästan ingen av dom jag kunde hitta varesig var aktiva eller innehöll sånt som jag ville läsa om.

Att starta en blogg och framförallt hålla den aktiv med uppdateringar är inget litet projekt, men det var något som jag kände att jag ville göra. Jag hade inget behov av att skaffa läsare egentligen, jag tyckte bara att det var roligt att fixa en design och att skriva ner alla grejerna jag visste om filmerna. Men efter ett tag hittade några läsare bloggen och jag kände att jag ville att den skulle växa, så om jag orkade så gjorde jag lite reklam för den då och då. Idag är jag jätteglad över att jag skapade den här bloggen. Jag kan mycket mer om Disney idag än vad jag kunde för några månader sen, då jag ändå trodde att jag hade ganska bra koll. Sen blir jag alltid lika glad när någon har kommenterat och skriver att dom tycker om bloggen eller bara skriver något litet som att dom tyckte att det senaste inlägget var intressant att läsa. Så tack till er läsare! Jag gillar även den nya kommentarsfunktionen där jag kan svara på kommentarer direkt på bloggen så att jag kan kommunicera lättare med er.


Sen vill jag bara avsluta inlägget med ett svar till några återkommande kommentarer som jag fått den senaste tiden angående uppdateringen.
Jag har inte ens haft den här bloggen i ett år, även om det känns som det. Genom dom här månaderna har jag sakta men säkert tagit mig ur depressionen och börjat jobba igen. Men vad jag än gjort under dagarna så har det aldrig varit problemfritt att uppdatera bloggen. Detta är ingen personlig blogg eller en skvallerblogg, vilket gör att det blir lite svårare för mig att hålla en aktiv uppdateringsprocess. Jag ska försöka hålla koll på vilken film jag inte skrivit om på länge, försöka hitta något intressant att skriva om (vilket är det absolut svåraste), oftast översätta allting från engelska till svenska och sen försöka skapa ett ordentligt inlägg. Jag har fått kommentarer om att det är dålig uppdatering på bloggen och jag förstår att det är irriterande, men ni måste också förstå att varje inlägg kan ta flera timmar att skrapa ihop. Om man då till exempel jobbat en hel dag och kommer hem och är jättetrött och har fem timmar på sig att äta kvällsmat och försöka ta det lite lugnt innan man ska gå och lägga sig så läggs oftast bloggen åt sidan.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag uppskattar den här bloggen hemskt mycket! Det är den enda bloggen jag läser och den är mycket intressantare än Kissie eller Foki osv :) Så att du inte uppdaterar den så ofta är okej! Kvalitet över kvantitet!

Svar: Vad roligt att du tycker om bloggen. :) Tack!
disneysworld.blogg.se

2012-07-01 @ 02:16:34
Postat av: Lisa

Vad bra att du mår bättre nu då =) Känn ingen stress över uppdateringen, det är din blogg dina regler. Man blir glad av att läsa den du håller bra kvalite på dina inlägg och den känns seriös. Den är i alla fall min favoritblogg. :3

Svar: Det är klart att det är mina regler, men det känns taskigt mot er när jag ibland bara uppdaterar en gång i veckan. Tack för dom fina komplimangerna. :)
disneysworld.blogg.se

2012-07-01 @ 04:26:35
Postat av: Amanda

Du gör ett skit bra jobb! Uppdatera när du vill, "den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge" xd (haha såger man så? xd) Älskar iaf bloggen! Hoppas allt gott för dig! kram :)

Svar: Haha ja, det är så man säger. xD Tack för dom fina orden!
disneysworld.blogg.se

2012-07-01 @ 13:31:05
URL: http://amandamj.blogg.se
Postat av: Jonna

Wow, att en blogg kan hjälpa en människa på det sättet :) jag är glad för din skull, och tacksam för att du tagit dig an detta projekt med att sprida denna info och kuriosa till oss =)

Tack :D

Svar: Ja, det är helt otroligt. Alla som inte känner någon livslust behöver ju något att pyssla med, även om det bara skulle vara ett litet pussel liksom. Bloggen funkade jättebra för mig. :) Tack för dom fina orden!
disneysworld.blogg.se

2012-07-01 @ 21:57:21
URL: http://yonnalicious.blogspot.com
Postat av: Roxie

Jag är 100% med dig!
Jag slutade aldrig heller se på filmerna, och fortfarande idag är disneyfilmerna mina favoriter. Älskar verkligen din blogg, och hoppas att allt kommer reda upp sig för dig! Behöver du en hjälpande hand så kan jag hjälpa dig med info, sitter dagligen och kollar upp all info om filmer jag kan hitta :D

Svar: Om du hittar någon rolig fakta som jag inte redan lagt upp här, så får du gärna tipsa om det. :)
disneysworld.blogg.se

2012-07-04 @ 00:20:15
URL: http://roxiies.blogspot.com
Postat av: Andrea

Har alltid älskat disney, och kommer alltid att göra, så blev hur lycklig som helst när jag hittade din blogg!

Tycker det är riktigt roliga och intressanta inlägg du gör. Blir alltid glad när det kommer upp något nytt, men känns ingen press från min sida. Den som väntar på något gott.. ^__^

Riktigt bra jobbat med bloggen! :)

Svar: Tusen tack för dom fina orden!
disneysworld.blogg.se

2012-07-04 @ 23:45:36
URL: http://www.algekrans.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag älskar verkligen att läsa din blogg, allting du skriver om är sånt som jag tycker är intressant :)
Jag har alltid älskat disney, men när jag var 14 så började jag älska disney mer och mer. Fortsätt med din grymma blogg och skönt att du mår bättre nu :)<3

Svar: Tack så mycket! :)
disneysworld.blogg.se

2012-07-07 @ 16:04:23

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0