Antydd sexscen

Lady och Lufsen innehåller den enda antydda "sexscenen" i en Disneyfilm. Denna förekommer mot slutet av "Bella Notte"-sekvensen då de två hundarna kurar ihop sig bredvid varandra uppe på en kulle, varvid bilden tonas till svart. Det är i denna stund som Lady blir dräktig med de valpar hon föder i slutet av filmen.

Det är också på grund av Ladys dräktighet som Jock och Trofast erbjuder Lady att välja någon av dem att gifta sig med, så att hon inte skall behöva bli ogift mamma efter att hon varit på hundgården.


Kommentarer
Postat av: Roxie

Jag insåg också detta bara för några månader sen. Oj vad jag satt och fnissde när jag insåg de och att äntligen förstå varför trofast och jock betedde sig så där haha. Så tänkte man de ju absolut inte på som barn.

Svar: Hela situationen är jätterolig. Jag som ändå är vuxen har aldrig fattat vad som hände i slutscenen på Bella Notte och fattade absolut aldrig samtalet med Trofast och Jock. Så när jag hittade den lilla texten som förklarade vad allt handlade om blev jag helt generad över hur naiv jag kan vara när det handlar om barnfilmer.
disneysworld.blogg.se

2012-05-14 @ 00:01:53
URL: http://roxiies.blogspot.com
Postat av: EliasPbo

Tur att det inte syns så tydligt.

I fallet med ICKE-Disneyfilmer så finns en rolig(med också lite tramsig) scen i Ice Age 3, när jättesengångaren Sid ska mjölka ett oxdjur som visar sig vara en hane.

2015-02-26 @ 22:50:30

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0