Filmer som fattas

"Jag tycker din blogg är jättebra, men du missade några klassiker som t.ex: fantasia, fantasia 2000, the three cabelleros och fler."
 
Missat är fel ordval. Den här bloggen växer lite då och då och alla filmer har inte fått en egen kategori än. Fantasia finns det till exempel säkert jättemycket att skriva om, men jag har inte "tagit tag" i den filmen än. Dom flesta klassikerna som kom under 40-talet (Kalle Anka och Långben i Sydamerika, Tre Caballeros, Spela för mig, Pank och fågelfri, Jag spelar för dig och The Adventures of Ichabod and Mr Toad) har jag faktiskt varit osäker på om jag vill skriva om eftersom dom är såpass okända och att vissa av dom är så kallade episodfilmer som med andra ord är en film som innehåller flera korta episoder.
 
Dock har jag en kategori som heter "övriga klassiker" och där kommer det komma upp mer fakta om filmer som inte är så kända. Atlantis är en film som jag vill skriva om, men om jag inte kan hitta tillräckligt mycket information om den så får den inte en egen kategori utan kommer hamna i "övriga klassiker".
 
 
Hade ni velat ha fakta om filmerna från 40-talet?
 
   

Kommentarer
Postat av: jenny

det finns ett wiki som heter "disneywiki" och där kan man få fakta om disney(dock på engelska)så där kan man hitta intressant fakta.Där finns om filmerna,parkerna,platserna,karaktärena och mycket mer

Svar: Jag är en trogen besökare där. ;)
disneysworld.blogg.se

2012-11-27 @ 20:07:35
URL: http://gepardblogg.se
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

Har inte så stor koll på 40-talsfilmerna. hade varit kul om du hade nämnt dom kanske, men uppskattar mer dom här klassiska och dom man vet.

2012-11-28 @ 07:58:29
URL: http://majjohansson.blogg.se
Postat av: jenny

men isåfall är det ju bara att söka på "Atlantis"

2012-11-28 @ 08:30:02
URL: http://gepardblogg.se
Postat av: Anonym

Vore intressant!

2012-11-28 @ 17:42:05
Postat av: emma

nej aldrig hört talas om! Tycker dom filmer du skriver om är perfekt :)

2012-11-28 @ 23:26:34
Postat av: EliasPbo

Om du frågar mig så är saken den att jag tycker att det räcker att se sex övriga klassikerna från 40-talet skrivs i "övriga klassiker".

Däremot hade det uppskattats egna kategorier till Fantasia, Fantasia 2000, Skattkammarplaneten och Snödrottningen när den väl har kommit ut(Jag tycker dessutom att Filmen om Nalle Puh och Kogänget borde få egna kategorier istället för att hamna i "övriga klassiker").

2013-06-06 @ 23:08:32

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0