Förlängd scen

När klassikerna började säljas på DVD släpptes många förlängda versioner av filmerna. I bland annat Skönheten och Odjuret fick publiken inte bara se ytterligare en ny scen utan även höra en helt ny sång. Även Törnrosa har blivit några minuter längre, dock är det ingen helt ny scen utan några förlängda scener som egentligen inte gör så stor skillnad i filmen.

Här är i alla fall några bilder från scenen där De tre goda féerna för tillbaka Aurora till slottet. Scenen har förlängts genom att man får se hur dom öppnar en dörr till slottet samt att vägen till rummet där Aurora får sin krona. Om man tittar extra noga (dock syns det tydligare när man ser det i filmen än på mina bilder) kan man se att animationen blir betydligt mycket sämre ibland.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har skönheten och odjuret där det står att det är en helt ny scen. Vet du vilken scen dom har lagt till senare i filmen för jag är riktigt nyfiken :)

Svar: Kort efter att Odjuret räddat Belle från vargarna spelas en låt upp som heter "människa igen". Den skulle varit med i "originalfilmen", men ströks från manuset och när DVDutgåvan släpptes skrevs låten in i manuset igen. Mitt under sången blir det en paus där det kommer en helt ny scen där Belle och Odjuret läser Romeo och Julia tillsammans och sen fortsätter sången igen.
disneysworld.blogg.se

2012-11-21 @ 17:32:34
URL: http://emmagberg.devote.se

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0