Slottet

Slottet i Snövit och de sju dvärgarna är inspierat av slottet Alcázar som ligger i staden Segovia i Spanien.
 
 
Animatörerna hade en baktanke varje gång dom tecknade slottet. I första scenen när vi ser slottet för första gången visas byggnaden halvt i solsken och halvt i skugga. Det var en symbol för det goda och det onda som levde i slottet, det vill säga Snövit och drottningen. När Snövit flytt ut i skogen får vi se slottet igen på natten. Då är hela slottet svart och det symboliserar att det endast finns ondska kvar.
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken Disney karaktär tycker du Minst om?

Svar: Jag svarar i ett inlägg imorgon.
disneysworld.blogg.se

2012-11-22 @ 21:19:51
Postat av: amanda

Så sjukt coola grejer du hittar! :D älskar bloggen!!

Svar: Ja, det här inlägget tyckte jag var jätteintressant. :)
disneysworld.blogg.se

2012-11-22 @ 21:28:47
URL: http://amandamj.blogg.se

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0