Gothel - Visste du att...?

- Gothels klänning är från renässansen, vilket är 400 år före filmens handling utspelar sig, nämligen 1780. Animatörerna ville att publiken skulle förstå hur gammal hon faktiskt är.
- Hon är alltså den äldsta av alla Disneyskurkar.
- Man hör aldrig Gothels namn, förutom i början när berättarrösten nämner henne.
- Hon målades med mörkt lockigt hår för att hon skulle vara Rapunzels motsats.
- Gothel är även en väldigt unik skurk, då hon faktiskt visar att hon bryr sig om Rapunzel. Hon lagar hennes favoritmat och ger sig ut på en lång resa för att skaffa en födelsedagspresent till henne.
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Du skriver att hon är den äldsta av alla Disneyskurkar, men är inte det Hades?

Svar: Det är en smart tanke, men jag vet inte riktigt om det går att jämföra åldrar när Hades är en odödlig gud medans Gothel faktiskt är en vanlig människa.
disneysworld.blogg.se

2014-03-29 @ 19:57:25

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0