Tarzans föräldrar

Tarzans föräldrar hette Lord John Clayton Greystoke och Lady Alice Greystoke. I Edgar Rice Burroughs originalbok är Tarzans riktiga namn Clayton, men eftersom föräldrarnas namn inte nämns i filmen så lät man filmens skurk ha samma namn. Man kan se på Tarzan i vuxen ålder att han ärvt sin ansiktsform och hårfärg från pappan, men frisyr och ögonfärg från sin mamma.
 
I en borttagen scen skulle vi fått se att Tarzans mamma var den första som dog under Sabors attack och scenen skulle avslutats med att Tarzans pappa sorgset tittade på fotot på familjen innan han också dog.
 
 
PS. Jag har haft den här bilden på datorn hur länge som helst, det var på tiden att jag fick användning för den. :)

Kommentarer
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

älskar tarzan :D

2012-10-05 @ 09:03:06
URL: http://majjohansson.blogg.se
Postat av: Ellen

åååh, den där bilden är så fin! mamman är sjukt fin önskar att hon hade varit med mer i filmen ^.^

Svar: Ja, hon är utan tvekan en av dom vackraste kvinnliga karaktärerna.
disneysworld.blogg.se

2012-10-05 @ 19:08:38

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0