Dagens fråga

Under alla år som jag lyssnat på Disneysånger har jag märkt att jag missförstått eller hört fel på vissa verser och det har inte varit förrens jag kollat upp texten som jag förstått att jag hört fel i flera år. Av dom som jag nu kunde komma på på rak arm var:

Döttrar till Triton - Den lilla sjöjungfrun
Jag har hört: Vår fader som fött oss och gett oss hjälp
Texten går egentligen: Vår fader som döpt oss och gett oss fjäll

Bli vår gäst - Skönheten och Odjuret
Jag har hört: *aldrig hört vad han säger* och matsalen presenterar stöld...
Texten går egentligen: Här en stol och matsalen presenterar stolt...

Gatans guld - Oliver och gänget
Jag har hört: Man är gatans kung
Texten går egentligen: Man tar gatans guld
 

Dagens fråga:
Vad har du hört för fel text i Disneys alla låtar?


Kommentarer
Postat av: Ellinor

haha, det har jag säkert, gör jag säkert fortfarande xD men inte som jag kommer på nu. Men jag vet att jag har missat alla pereversa skämt :O

2012-09-18 @ 13:18:19
URL: http://ellinorlundquist.blogg.se
Postat av: Emma

I långben filmen när max uppträder utklädd till han artisten så säger han med kolasåsen "Rökefekter!" och så sprutar han massa rök på scenen men jag trodde alltid att han sa "Rödbetter!" asså typ rödbetor X)

Svar: Hahaha! Jag och min kompis brukar härma hans citat lite då och då, men nästa gång ska jag också säga "rödbetter". :D
disneysworld.blogg.se

2012-09-18 @ 20:06:12
URL: http://emmagberg.devote.se
Postat av: Daniella

Lejonkungen 2, Upendi.

Trodde alltid man sjöng; ''I ovenjii, smakar alla frukter kött''

Men för ungefär ett år sedan fick jag reda på att låten hette Upendi och att alla frukter smakar sött. ;-)

Svar: Haha, lejonen skulle nog inte klaga. Jag har i ganska många år vetat att dom sjunger "upendi", men ändå sjunger jag "ovenjii" varenda gång. :)
disneysworld.blogg.se

2012-09-20 @ 16:43:16

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0