Lejonkungen och Lejonkungen 3 åter igen på DVD

För er som ännu inte har Lejonkungen på DVD hemma så får ni nu ännu en chans att köpa den. Idag släpps både en box med alla filmerna om Lejonkungen och även Lejonkungen 3 på DVD.



Visste ni att när Lejonkungen släpptes på DVD förra året så fick filmbolaget plötsligt stoppa försäljningen under ett tillfälle? Anledningen var att det kom in många klagomål på att framsidan var dåligt animerad och att karaktärerna inte såg ut som dom gjorde i filmen? En ny framsida fick målas upp och försäljningarna fortsatte. Om ni tittar på dom båda bilderna och jämför dom så förstår ni vad jag menar. Speciellt Nala fick göras om från grunden då hon bland annat hade bruna ögon istället för blå/gröna, morrhår och annorlunda formade ögonbryn.


Kommentarer
Postat av: Emma

om man kollar på herkules framsida så ser han också väldigt annorlunda ut! :o iallafall på vhs :)

2012-09-05 @ 09:39:57

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0