Bambis mamma

Som jag nämnt många gånger tidigare i bloggen så har Disney studios sparat mycket tid och pengar genom att såkallat återanvända scener från tidigare filmer.

Bambis mamma dök upp på filmduken första gången 1942. Men trots att hon även dog i den filmen, så var det inte sista gången vi såg henne. Hon dyker nämligen upp i framtida klassiker där man åter igen har använt scenen där människan dyker upp.

Andra gången var i Bernard och Bianca, 1977, där vi även får se Bambi som kalv. Tredje gången var i Djungelboken, 1967 och fjärde gången i Skönheten och Odjuret, 1991.

 

Kommentarer
Postat av: petra

Kul läsning! Men det är faktiskt kul att man kan se karaktärer i från andra filmer ibland tycker jag :)

2014-01-11 @ 10:37:56
Postat av: Lola

Bambis mamma syns även i Svärdet och stenen där Kay jagar och siktar mot henne men missar tack vare/p.g.a att Arthur ramlar av grenen. :)

Svar: Det har du helt rätt i! Jag ska lägga till det någon gång.
disneysworld.blogg.se

2014-09-06 @ 22:34:52

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0