Disneybloggens årsresumé 2013

Januari:
- Peter Pan släpptes åter igen på DVD.
- Frankenweenie hade premiär på bio.

Februari:
- Röjar-Ralf hade premiär.
- Pocahontas släpptes åter igen på Blu-ray.
- Pixars kortfilm La Luna blev Oscarsnominerad till "bästa animerad kortfilm".
- Disneys kortfilm Paperman blev Oscarsnominerad till "bästa animerad kortfilm" och vann. Den vann även i samma kategori i The Annie Award.

Mars:
- Oz: The great and powerful hade premiär på bio.
- Hitta Nemo släpptes åter igen på Blu-ray.
- Filmen om Nalle Puh släppes åter igen på DVD.

April:
-

Maj:
-

Juni:
-

Juli:
- The lone ranger hade biopremiär och blev ett fiasko.

Under augusti hade jag fortfarande bloggpaus, så jag minns inte vad som hände i Disneyvärlden under den tiden.

September:
- Den lilla sjöjungfrun-triologin släpptes åter igen på DVD.

Oktober:
- Disney släppte nyheten om att dom höll på att göra en film om Pamela Travers.
- Information om Maleficent läckte ut.
- Någon fick fnatt och Aladdin, Bernard och Bianca, Ringaren i Notre Dame, Tarzan och Björnbröder släpptes åter igen på Blu-ray under samma dag.
- The Walt Disney company fyllde hela 90 år.

November:
- Sveriges första nätbutik för Disneyprodukter startades.

December:
-


Kommentarer

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0