A very merry unbirthday to you

"Vad är Unbirthday för något?"


"The Unbirthday Song" eller "Ett hjärtligt vardagsdagsgrattis" som den dubbade versionen heter, är en sång i Alice i Underlandet som sjungs av Hattmakaren och Påskharen. Texten förklarar att alla andra dagar under året när du inte fyller år är din "unbirthday".

Originaltexten:
Hattmakaren: "Now, statistics prove, prove that you've got one birthday."
Påskharen: "Imagine, just one birthday every year."
Hattmakaren: "Ah, but there are three hundred and sixty four unbirthdays."

Svenska dubbningen:
Hattmakaren: "Du har föga flått att du har blått en födelsedag."
Påskharen: "Tänk dig bara en födelsedag per år."
Hattmakaren: "Ja, men du har trehundrasextifyra vardagsdagar."
 
 

Kommentarer
Postat av: Izabella

Nu har det gått en vecka sedan du skrev sist. Varför då? Saknar inläggen, haha :)

2013-02-05 @ 16:29:50
Postat av: emmy

Hej! :)
Jag har en fråga som jag grubblat på i flera ÅR! Det var en film om några människor som var ute mitt i havet(Jag såg inte början)och dem kom ombord på någon sårts ubåt. På ubåten fanns det en man, Kapten Nemo tror jag att han kallades. Och sen bodde dem där ett tag... Jag minns små bitar av den som att huvudpersonerna var tre människor. Två män och en kvinna. Den ena mannen var svart och den andra giftesig med kvinnan. JAg minns även att Kvinnan var brunhårig och att dem räddade en man från en haj. När dem räddade mannen hittade dem en enorm pärla. Den pärlan hade kvinnan med sig hela livet och när hon av gammal nog att dö la hon pärlan och slängde i den i havet. VAD HETR FILMEN??? Och var kan jag se den? Jag har gnagt på den i flera år nu och MÅSTE få veta!

Detta blir bäst om du läser det med en nypa salt. JAg kanske låteragresiv men jag sriver glatt:)
Vill bara vet och du verkar vara den bästa att fråga ;)

2013-06-15 @ 21:53:54

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0