Animeringsstil på kvinnliga karaktärer

Walt Disney ville ha en speciell animeringsstil på sina filmer, vilket skulle göra att man alltid kunde känna igen en Disneyfilm. Om man tittar noga på dom första kvinnliga karaktärerna från 30-talet till 50-talet så kan man se att allas ansikten mer eller mindre är identiska.

Det var inte förrens 1959 när Törnrosa producerades som karaktärerna blev animerade på ett helt nytt sätt. Walt Disney var inte positiv till förändringen till en början, men accepterade snart att man kunde testa nya stilar.


Kommentarer
Postat av: Izabella

När jag tittade på Pinocchio och fen kom sa jag direkt att hon har snövits ansikte!

2013-01-14 @ 15:44:15
Postat av: EliasPbo

Men vänta lite nu, Törnrosa är ju ändå tecknad i samma stil som de filmer som du visade här, och det var 1961 när Pongo och de 101 dalmatinerna producerades som den nya animationen kom?

2013-06-06 @ 23:21:01

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0