Dagens fråga

Jag fick en kommentar om en filmefterlysning. Jag är ganska säker på att det inte är en Disneyfilm, men jag kanske har fel.

"Hej! :) Jag har en fråga som jag grubblat på i flera ÅR! Det var en film om några människor som var ute mitt i havet (Jag såg inte början) och de kom ombord på någon sorts ubåt. På ubåten fanns det en man, Kapten Nemo tror jag att han kallades. Och sen bodde de där ett tag... Jag minns små bitar av den som att huvudpersonerna var tre människor. Två män och en kvinna. Den ena mannen var svart och den andra gifte sig med kvinnan. Jag minns även att kvinnan var brunhårig och att de räddade en man från en haj. När de räddade mannen hittade de en enorm pärla. Den pärlan hade kvinnan med sig hela livet och när hon var gammal nog att dö la hon pärlan och slängde i den i havet. VAD HETER FILMEN??? Och var kan jag se den? Jag har gnagt på den i flera år nu och MÅSTE få veta! Detta blir bäst om du läser det med en nypa salt. Jag kanske låteragresiv men jag skriver glatt:) Vill bara veta och du verkar vara den bästa att fråga."


Känner någon igen filmen?

Kommentarer
Postat av: Andrea

Kan det vara "en världsomsegling under havet"? Där är det i alla fall en kapten nemo och en ubåt :)

2013-06-20 @ 10:52:25
URL: http://vitavoce.blogg.se
Postat av: Anonym

en världsomsegling under havet?

2013-06-20 @ 11:45:35
Postat av: Josefine

Filmen som personen menar kan vara "En världsomsegling under havet", har själv inte sett den men vet att det finns en karaktär som heter Kapten Nemo med i den :)

2013-06-20 @ 13:19:58
Postat av: Linda

Är det någon variant av Jules Vernes 20.000 Leagues Under the Sea? Ubåt och kapten Nemo stämmer ju in i alla fall. Jag har för mig att alla skådespelare är vita i Disneys version, men det har säkert gjorts fler filmatiseringar av den :)

2013-06-20 @ 13:49:24
URL: http://phyllisholly.blogg.se
Postat av: Izabella

Här har du svaret:

http://sv.wikipedia.org/wiki/En_v%C3%A4rldsomsegling_under_havet_(film)

Det är en film som otroligt nog är producerad av Walt Disney.

2013-06-20 @ 19:00:48
URL: http://ask.fm/IzabellaOnstrand
Postat av: EliasPbo

Jag läste på wikipedia att det är en spelfilm som gjorts av Disney, det finns dock otroligt många spelfilmer som är producerade i USA, jag undrar dock över EN speciell spelfilm(är dock osäker på om den är Disney eller ej); en film där några människor driver en cirkus med djur, däribland en talande gris som blir jagad av en flodhäst flera gånger i filmen, såg den på TV någon gång i början av 2012, vet dock inte namnet på den, men är det kanske någon annan som vet?

2013-08-29 @ 21:50:23

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0