Dagens fail

Man har haft en blogg för länge när man skriver inlägg som redan existerar.

Jag har suttit i nästan en timme och googlat och skrivit ner fakta om Frank Welker och när jag skulle publicera det upptäckte jag att jag redan skrivit ett inlägg om honom för ett år sedan. Men jag hittade några småsaker som jag inte nämnt förut, så ett litet inlägg blir det i alla fall.

För er som inte läst om Frank Welker på bloggen tidigare, så är han den näst mest inkomstbringande filmskådespelaren i historien. Han har medverkat i 96 olika filmer och då oftast som röstskådespelare. Hans mest kända roll är Scooby-Doo. Inom Disneyfilmer är han känd för att vara expert på att härma djurläten och har oftast gjort rösten till ett djur som inte har några repliker. Här kan ni läsa min tidigare lista på Disneyroller.

Dock upptäckte jag att jag missat tre roller i det förra inlägget, så här kommer dom.

Frank Welker har även gjort rösten (eller snarare ljudet) till  fågelungen i Ringaren i Notre Dame, Marahute i Bernard och Bianca i Australien och jaguarerna i Kejsarens nya stil.

 


 

 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Nej! Du har absolut inte bloggat för länge. Och kom inte ens på tanken att lägga ner den innom en snar framtid 😉
Jag har precis hittat hit och jag ÄLSKAR DEN!!! Jag sitter och plöjer igenom allt du har skrivit och tycker det är så roligt att läsa!! MODEBLOGGAR SLÄNG ER I VÄGGEN! Haha!

Svar: Men oj vad glad jag blev över den kommentaren! Tack så mycket!
disneysworld.blogg.se

2015-02-26 @ 00:14:47

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0