Varför ersatte de krokodilen mot en bläckfisk i "Tillbaka till landet Ingenstans"?

Jag fick en läsarfråga för ett tag sen som jag tänkte besvara idag.

I uppföljaren till Peter Pan kände Disney att dom hade utnyttjat all komedi kring krokodilen och Kapten Krok och bestämde sig för att skapa en ny fiende. Dom skapade istället en bläckfisk, men ville ändå ha kvar stilen från krokodilen. Detta ledde till att bläckfisken med hjälp av sina tentakler kunde göra ett "ploppljud" i samma melodi som krokodilens tickande.

 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack så mycket! Jag har undrat så länge!
ps ÄLSKAR DIN BLOGG!!!!

Svar: Vad roligt att du blev nöjd med svaret. Tack! :)
disneysworld.blogg.se

2013-10-26 @ 18:21:03

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0