Frost blev en succé! Förutom en liten detalj...

Kul att så många antingen har sett Disneys nya klassiker eller att ni ser fram emot att göra det snart!

Jag kan redan nu meddela att Frost har blivit en riktig succé. Trassel fick ett väldigt varmt välkommande på premiärdagen för tre år sedan, men Frost har redan slagit rekordet.

Filmen drog in 15 miljoner kronor på premiärdagen i USA och när helgen var över var Disney studios 80 miljoner kronor rikare. När Trassel gjort sitt på biograferna hade den tjänat in 586 miljoner dollar, vi får se hur mycket Frost kommer dra in sammanlagt.


Men det har inte varit helt problemfritt. Under en visning i Florida när hela salongen har full av föräldrar och barn i alla åldrar visades en trailer för "Nymphomaniac" som är en barnförbjuden film som handlar om sex. I trailern får man se det mesta, såsom oralsex, nakna kön och sexscener. Biosalongen skyllde på tekniska fel och gav dom chockade familjerna fribiljetter som plåster på såren.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Hahahaha, åh herregud vilket misstag!

Jag tyckte om Frost. Särskilt kul när man själv bor i Skandinavien att få se sina geografiska områden representerade i en av Disneys filmer! Men jag föredrar Trassels karaktärer och handling =)

2014-02-06 @ 14:13:52
URL: http://yonnalicious.blogspot.se
Postat av: Izabella

Jag har hört att de har gjort om Frost lite beroende på vilket land som den visas i? Stämmer det? Är det dubbat eller animerar de om replikerna för varje land kanske? Är det något mer de ändrat? Klimat, ansiktsuttryck osv? :)

Svar: Jag förstår att du undrar, men så är det tyvärr inte. Amerikanerna animerar en film och sen "får resten av världen anpassa sig" efter filmen. Alla repliker översätts till svenska till exempel och sen får man ändra om lite här och där för att det ska funka med munsynkroniseringen. Att ändra animeringen för varje språk hade tagit alldeles för mycket tid och pengar. Om du till exempel tittar på Herkules i den scenen när Hades försöker få Meg att lura Herkules, så säger hon "forget it" och hennes mun formas precis efter meningen. Men när Sverige dubbade om det till "glöm det" såg hennes mun jättekonstig ut, men det är sånt vi får leva med. :)
disneysworld.blogg.se

2014-02-06 @ 22:20:47
Postat av: Sara

Vad tycker du om frost? Du har ju nämnt att du inte varit så förtjust i varken trassel eller prinsessan och grodan som är de nya disneyprinsess filmerna. Själv älskar jag frost,blev glatt överraskad när jag såg den!

Svar: Jag håller på att skriva ett inlägg om det som kommer komma upp inom en snar framtid.
disneysworld.blogg.se

2014-03-04 @ 20:05:29

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0