Visste du att...?

- Inspirationen till Aladdins utseende var en blandning mellan Tom Cruise och en Calvin Klein-modell.
- Jasmines utseende inspirerades av skådespelerskan Jennifer Connelly.
- Eddie Murphy (som bland annat gör rösten till Åsnan i Shrek) provspelade för rösten till Anden.
- Linda Larkin, som gör originalrösten åt Jasmine, fick göra en ny provspelning mitt i filmen eftersom Disney blev osäkra på om dom valt rätt röstskådespelerska.
- Animatören Glen Keane fick inspiration till Aladdins byxor genom att titta på musikvideon till MC Hammer - "U can't touch this".



Kommentarer

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0