Jasmine - Visste du att...?

- I originalsagan var hennes namn Badroulbadour, inte Jasmine.
- Hon är den första Disneyprinsessan som inte är vit.
- Jasmine är den första och hittills enda goda karaktären som kysser filmens skurk.
- Hon är femton år, men fyller sexton på slutet av filmen.
- Hon är den första prinsessan som har två olika personer som gör hennes originalröst, en som säger replikerna och en som sjunger sångerna.
- Före Trassel så var Jasmine den prinsessan som hade längst hår.
- Hon lider av herpetofobi, dvs ormfobi.
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Minns att jag faktiskt reagerade på den där kyssen när jag var liten, jag tyckte det var äkligt haha :3

2012-12-18 @ 14:30:35
Postat av: Amanda

Åh vad glad jag blir över det här inlägget! :D
Har längtat efter ett inlägg om Jasmine ^^
Haha minns också min reaktion när kyssen mellan Jasmine och Jafar var, tyckte också den var äcklig ;)
Visst är Aladdin 18 år? :)

Svar: Kul att du gillade det! Ja, han är arton år.
disneysworld.blogg.se

2012-12-18 @ 22:10:00

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0