Vad jag har emot Trassel

"I ditt top 10 Disneyfilmerinlägg som du skrev för inte så länge sedan så skrev du att du tyckte Björnbröder var den sista bra och rena Disneyfilmen och sen så började du småförklara varför du t.ex. inte tyckte Prinsessan och grodan var så bra men du förklarade aldrig Trassel och det är det jag är nyfiken på, varför du inte tyckte om den eller så?"
 
Jag har för mig att jag förklarat min hat/kärlek till Trassel i bloggen någon gång, men jag kunde inte hitta det så jag kan förklara igen. Jag minns inte hur gammal jag var när jag fick reda på att Disney skulle göra sin egna version av Rapunzel och jag blev minst sagt överlycklig, men så läste jag också att den skulle komma ut 2006 och hur gammal jag nu än var så var det väldigt många år kvar till 2006 då.

Alla vet vi ju hur det är att vänta på en film som man verkligen ser fram emot att se, så åren sniglade sig fram och så äntligen blev det 2006... och så läste jag att filmen inte riktigt skulle komma ut det datumet dom lovat eftersom filmen blivit försenad. Så det kom upp ett nytt datum... men det ändrades eftersom filmen blev försenad ännu en gång. Och så fortsatte det ett bra tag tills Disney plötsligt sa att filmen lagts ner. Jag blev jättebesviken eftersom jag väntat och läst på massa om en film som jag plötsligt aldrig skulle få se.

Men så bestämde sig Disney för att försöka igen och filmen sattes åter igen i rullning. Lyckan var fullständig hos mig och jag skulle få se den 2009. Men... så blev den försenad. Igen. Så när dom sa att den skulle komma ut 2010 brydde jag mig inte längre, eftersom jag var säkert på att den skulle bli försenad igen. Men jag hade fel och filmen kom.

Jag kommer fortfarande ihåg när jag såg den första gången. Jag var faktiskt nervös eftersom mina förhoppningar vuxit så mycket under alla års väntan. Jag tycker om filmen, det gör jag faktiskt. Den har jättefin miljö, fina karaktärer som man blir fäst vid, bra handling och rolig humor. Men varför är den dataanimerad? Jag hade hellre velat se den som tecknad. Musiken tycker jag verkligen inte om, förutom Gothels "Mother knows best" (Jag har aldrig sett den på svenska, så jag vet inte vad den svenska titeln är på låten). Som sagt, den är bra. Säkert mycket bättre än dom flesta animerade filmerna som görs nu för tiden. Men jag har dålig erfarenhet av den här filmen pågrund av allt väntande. Efter den här filmen så försöker jag att inte läsa på för mycket om Disneys nya filmer, eftersom man aldrig vet om dom plötsligt kommer få för sig att lägga filmen på hyllan. Samma sak hände ju med Frozen, men nu är ju den igång igen. Men man vet ju aldrig...

Nu när jag läser min egna text så låter det jättelöjligt. "Jag är bitter över Trassel för att jag fick vänta i så många år!". Men detta är min förklarning till min bitterljuva känsla över filmen.


Här är några tidigare skisser på filmen som jag såg redan då när jag inte minns hur gammal jag var.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mother Knows best heter just Mamma vet bäst på svenska. Så nu vet du det om du inte visste det innan

2015-04-21 @ 16:41:43

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0