Dagens fråga

Jag har två frågor till dig:
-Vilka Disneyfilmer har du sett på bio (klassiker, uppföljare, Pixar, övrigt, spelar ingen roll)?
-Vilka karaktärer har du träffat i Disneyland om du har varit där?
 
 

Biofilmer:
Klassiker:
Lejonkungen (minns dock inte upplevelsen), Pocahontas (minns lite grann), Ringaren i Notre Dame (minns när vi satt i bilen påväg till bion), Herkules (minns att det blev något fel på ljudet och att pappa klagade till personalen), Mulan, Tarzan, Kejsarens nya stil och Atlantis - En försvunnen värld.

Uppföljare:
Visas inte på bio.

Pixar:
Toy story och Monsters INC.

Övriga animerade filmer:
Frankenweenie (minns att flera familjer tog sina barn och gick ifrån visningen under filmen).

Spelfilm:
En prinsessas dagbok (tror det var första gången jag gick på bio ensam med en kompis), Pirates of the caribbean - Vid världens ände, Berättelsen om Narnia - Prins Caspian och Saving Mr Banks (senaste gången jag gick på bio).


Jag har inte varit på Disneyland än, men när jag väl besöker det ska jag fotograferas med Musse Pigg.



Vilka filmer har ni sett på bio och vilken Disneykaraktär skulle ni vilja träffa på Disneyland?
 
 

Kommentarer
Postat av: EliasPbo

Uppföljare visas inte på bio: ja det stämmer i och för sig, men det finns tre undantag: Peter Pan 2, Djungelboken 2 och Bambi 2, så jag kunde inte låta bli att fråga i alla fall.

Hursomhelst, bland klassikerna had jag sett Lilo och Stitch, Björnbröder och Frost(som förövrigt är min första Disneyfilm på bio sedan Björnbröder). Bland Pixar har jag sett Hitta Nemo. Bland övriga har jag sett Tigers film och Nasses stora film. Så det är alltså inga gamla eftersom jag är född 1996-06-26.

Jag har varit i Disneyland Paris sommaren 2013 med en ledsagare och då träffade jag Kalle Anka, Kajsa Anka, Nalle Puh och Askungen, så det är inte så många, skulle dock vilja åka dit igen någon gång och träffa ännu fler karaktärer. Bland annat Musse Pigg, Mimmi pigg, Långben, Tiger, Alice, Peter Pan, Lena, Aladdin, Jasmine, Snövit, Ariel, Törnrosa, Belle, Odjuret, Aladdin, Jasmine, Baloo, Tiana, Rapunzel, Merida, Anna, Elsa, m.fl.

2014-05-14 @ 19:45:46
Postat av: Emma

Inte sett så många filmer på bio egentligen, är nog för ung för dem flesta haha. Men har iallafall sett Monsters university och Frost. Har vart på Disneyland i Paris två gånger och fotats med Belle, Snövit, Askungen, Tiana, Tiger, Kanin, Frollo, Långben,Piff och Musse pigg.

2014-05-16 @ 19:27:20
Postat av: EliasPbo

Ursäkta om jag var otydlig, jag menade 1996-07-26

2014-05-17 @ 14:29:01
Postat av: EliasPbo

Dessutom kom jag på att jag även menade sommaren 2009, men jag råkade blanda ihop det.

2014-05-18 @ 14:53:44
Postat av: Karin

Jag har Lejonkungen på VHS och där finns låten med..

2014-05-19 @ 18:04:33

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0