Kommer du ihåg Den magiska kitteln?

Kommer du ihåg Taran och den magiska kitteln?
Det är inte konstigt om du inte gör det, eller om du inte ens har sett den. Trots att det tog tolv år att producera den här filmen, så har den blivit undangömd pågrund av sitt mörka innehåll. Det här är den första Disneyfilmen där ingen karaktär sjunger och där det visas blod. Efter att den visats på bio tog det flera år innan den släpptes på VHS. När Sverige dubbade filmen bytte dom ut originaltiteln The black cauldron (den svarta kitteln) till Den magiska kitteln istället, men trots det sålde filmen inte.

Här kommer några scener med filmens skurk, Den hornkrönte. Skulle ni ha viljat se den här filmen när ni var små eller skulle ni visa den för era barn idag?



Kommentarer
Postat av: EliasPbo

Vet du vad, faktum är att detta är en av de få Disneyfilmer som jag inte kände till förens så sent som 2007, och jag blev intresserad av den år 2010. Törnrosa och Ringaren i Notre Dame är vad jag kommer ihåg de filmer som jag kände till vid min barndom, men aldrig såg på live, såg dock trailers till dem(Har dock sett dem på datorn, men det är inte samma sak), hade dock velat se dem. Just denna film är jag överlycklig av att jag inte såg vid min barndom, för då hade jag blivit 10 gånger så rädd för den som jag blev av t ex Pinocchio och Bernard och Bianca.

2013-06-06 @ 23:32:19

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0