Madame Medusa

Milt Kahl (ännu en medlem i Nine Old Men) var nära vän med Marc Davis, men båda två var väldigt tävlingsinriktade. Under Pongo och de 101 dalmatinerna ville Kahl få ansvaret för skurken, men jobbet gavs till Davis som skapade Cruella De Vil som gjorde succé bland Disneys animatörer.

I Bernard och Bianca var det först meningen att Cruella De Vil skulle medverka igen, men man kom fram till att det skulle bli för uttjatat med samma skurk i två filmer på raden. Det hela slutade med att Kahl äntligen fick chansen att skapa sin egna skurk. Han gick in på Marc Davis rum och sa "Jag tänker blåsa bort Cruella från bioduken!".

Milt Kahl beskriver själv Medusa som en blandning mellan Cruella De Vil och hans före detta fru.

Visste du att...?
- Från början var det meningen att man skulle få se scenen när Medusa syr in Djävulsögat i Teddy.
- Penny stelnar till varje gång hon ser in i Madame Medusas ögon. I den mytologiska legenden förvandlas alla som ser in i monstret Medusas ögon till sten.


Kommentarer

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0