18 Disneyfrågor - Del 3

7. Vilken är din favoritdansscen?
Jag har tidigare skrivit om att Disney använder samma dans till olika filmer och trots att Belle och Aurora dansar samma dans på slutet, så föredrar jag att se Törnrosaversionen då jag gillar detaljen att hennes klänning byter färg om och om igen. Sen älskar jag när Ariel får dansa för första gången och när Esmeralda dansar under festivalen.



Esmeraldas dans börjar på 2:17


8. Vilken är din favoritDisneykyss?
Utan tvekan Aladdin och Jasmines första efter deras flygtur och när prinsen väcker Snövit. Hela slutscenen är ett rent mästerverk.




9. Viken är din favoritfamiljescen?
Här kunde jag inte bestämma mig riktigt, så det blev fyra olika. Den korta scenen när Pongo lägger sig brevid Perdita när hon fött alla valparna, den lilla cermonin innan Simba visas upp inför kungariket, bråket mellan Kung Triton och Ariel och när Rapunzel får träffa sina föräldrar igen.



Jag vill jättegärna höra era svar också, så lägg en minut på att svara på dessa tre frågor.
Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

1. När Askungen dansar med sin prins.

2. Belle och Odjurets kyss.

3. Typ hela Lilo och Stitch. Men särskilt när de surfar och i slutet, när de får behålla honom. "Jag äger honom. Om du tar honom så stjääääl du" Åh. kärlek!

2012-01-15 @ 17:17:08
URL: http://fairytalewedding.devote.se
Postat av: Bella

7. När Naveen och Tiana dansar under låten Ma Belle Evangeline, verkligen jätteromantisk scen och Rapunzel och Flynns dans (Kingdome dance tror jag den heter).

8. Ariel och Eric kyss i slutet av Den lilla sjöjungfrun när hon kommer upp ur vattnet med ben och sedan i slutet av kyssen så är det deras bröllop, så himla fint. Sedan är ju också Belle och odjuret kyss så himla romantisk :)

9. Jag tycker att alla scenen när Aladdin och hans far Cassim är tillsammans är jättefina. Sen är ju scenen då Mulan kommer hem till sin familj efter att ha räddat hela Kina en av filmens finaste. När Mulan räcker fram Shan-Ya svärd och kejsarens medaljon men Fa Zhuo lägger allt det åt sidan och ger sin enda dotter en stor kram och säger något i still med” den största gåvan man kan få är att ha dig som dotter”, man blir ju alldeles tårögd.

2012-01-15 @ 17:48:14
Postat av: Sara

1. Måste vara Belle och Odjurets första dans tillsammans, tycker den är så fin!



2. Belle och Odjurets, Aladdin och Jasmines.



3. Hmm.. ingen aning faktiskt :P

2012-01-15 @ 18:05:16
Postat av: EliasPbo

Favorit-dans-scen:
scenen där Belle och Odjuret dansar
Favorit-kyss:
scenen där Taran och Eilonwy kysser varandra med Gurgis hjälp
Favorit-familje-scen:
scenen där Thomas O Malley blivit ny medlem i familjen(Aristocats)

2013-09-28 @ 20:05:17

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0