Kopa

En läsare hade hittat ett släktträd från bokserien om Lejonkungen (Six New Adventures) där man kan se Simbas första son och ville veta mer om honom.


Simba och Nalas första son döptes till Kopa. Kopa betyder "hjärtform" som substantiv och "låna" som ett verb på swahili. Han är väldigt lik Simba i utseendet, men har ännu fler likheter med Mufasa.

Manusförfattarna till Lejonkungen har sagt att det är oklart om det är Kopa eller Kiara som man kan se på slutet i Lejonkungen. Lejonungen som Rafiki håller upp kallade dom för "Fluffy" och namnet användes även i början på skapandes av uppföljaren.
 
 
Det finns konstigt nog inget riktigt svar på frågan om hur Kopa dog. Men majoriteten av svaren på alla forum där böckerna diskuteras säger att det var Zira som dödade honom både som hämnd för Scars död och pågrund av att han och Vitani blev kära och det var därför hon blev utvisad från Lejonriket.

(Bilden med Zira är inget bevis, då den är målad av ett fan och bilden inte finns med i böckerna)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Oj, detta hade jag ingen aning om,
Stackars Kopa :(
Hade varit kul att få se en film med honom i <3
Tycker att han påminner mycket om Simba som barn:)

2013-01-12 @ 00:40:12
Postat av: Emma

Vart får man reda på allt det här? :o typ som det du skrev med skelettet i fängelsehålan, hur fick du reda på vad han hette och allt? :s

Svar: Internet, böcker, extramaterial på filmer, det finns hur mycket fakta som helst om man bara letar tillräckligt mycket. Det här med Kopa och The lion king: six new adventures är ganska populärt i USA, så om du googlar det eller söker på Youtube kommer du hitta jättemycket.
disneysworld.blogg.se

2013-01-14 @ 07:29:09
URL: http://emmagberg.devote.se
Postat av: Emelie

Finns detta i någon bok att läsa? Alltså typ sagan om Kopa eller nåt? Är bilderna bara ritade och allt detta typ "info på sidan om" eller något? Jag är ett stort fan av Lejonkungen filmerna och tycker det är jätte intressant att läsa om sånt? Men finns typ någon historia om Kopa? Tacksam för svar!

Svar: Jag ska skriva ett inlägg om det när jag får tag på en dator.
disneysworld.blogg.se

2013-04-09 @ 15:10:42
URL: http://themelie.webblogg.se
Postat av: Jenny

Jag tror i alla fall at Fluffy är Kiara, för nästan ALLA karaktärer i lejonkungen 2 har ju annorlunda färg...

2014-02-21 @ 20:21:35
URL: http://gepardblogg.se

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0