Dagens fråga

Vad tycker du om dom nya Disneyprinsessdesignen? Alltså det att Askungen nu oftast ritas med snelugg, Pocahontas med örhängen och smink och allas klänningar glittrar? Vore kul med ett inlägg angående det.


Såhär känns det:
 
Nej, men seriöst. Jag tycker det är fruktansvärt sorgligt. Nog för att man börjar vänja sig med att se tioåringar gå hårdsminkade på stan, men att ändra på traditionella karaktärers utseende som faktiskt har ett fast utseende i en film känns jättekonstigt.

När jag stod i kön i mataffären för ett tag sen såg jag en bild på Belle på framsidan på någon Disneytidning och kommer ihåg att jag tyckte det var mer eller mindre irriterande att dom hade tecknat henne med så långt hår när hon inte ser ut så i filmen, men sen googlade jag hur resten av prinsessorna ser ut idag och blev chockad.

Att Pocahontas har örhängen stör mig inte eftersom jag redan under 90-talet har sett bilder på Ariel med stora örhängen. Att allas klänningar ser ut att komma direkt från en schlagertävling är inte särskilt förvånande heller, Disney är oftast... glittriga av sig när det gäller klänningar.

 
Men Askungen har ett helt nytt utseende. Ansiktsformen, ögonen, delar av klänningen och frisyren är totalt ändrade från hur hon egentligen ser ut. Törnrosa/Aurora är också förändrad (syns dock mer på den första bilden), speciellt frisyren. Pocahontas har fått större ögon och aningen ändrad ansiktsform. Snövit har ett nytt ansikte för varje bild jag tittar på och Ariel pendlar mellan att se mycket äldre ut än vad hon var i originalfilmen.

Jag vet inte vad jag mer ska säga. Vissa förändringar behöver helt enkelt inte ske. Dom kan glittra och pierca sig hur mycket dom vill, men ansiktet ska se ut som det alltid har gjort.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag håller helt med!

2013-11-12 @ 13:28:21
Postat av: R

OJ märkte inte att dom hade förändrats SÅ mycket.. blir ledsen när jag ser bilderna :( störande att det inte ser ut som orginalet..

2013-11-12 @ 13:33:39
Postat av: amanda

Fan vad tråkigt det är :( Nej föredrar originalen, dom var mkt finare!!

2013-11-12 @ 17:09:36
URL: http://amandamj.blogg.se
Postat av: Skåning

Vilka förebilder... Alla väger nog som max 10 kg också... Alla har lika perfekta kroppar; bröst, ögon, ALLT!!!!!! Fy fan...

2013-11-13 @ 07:00:29
Postat av: Jossa :)

Hur ser snövit UT på sista bilden?! :O "Original" prinsessorna är mycket bättre! Jag tänkte då jag såg de första bilderna: "Jess! De har iallafall inte förändrat Snövit" Men tydligen så var de tvunga att ändra på henne också :(

2013-11-13 @ 21:11:36
URL: http://hopeindecember.blogg.se

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0