Vart får man tag på originalböckerna?

Heej, jag undrar var man kan köpa alla originalböcker. Dom första , dom hemska:P
 
 
Varenda film är ju baserad på en bok, så jag skulle behöva leta länge om jag ska kolla upp varenda en. Men om du syftar på dom riktiga klassikerna så antar jag att du menar Bröderna Grimm som bland annat skrivit Snövit,  Askungen och Törnrosa och H.C Andersen har skrivit Den lilla sjöjungfrun? Det är dom sagorna man brukar dra upp när man pratar om hur mycket Disney har mjukat upp originalsagorna. Dom böckerna är så kända att dom finns på vartenda bibliotek och ofta på loppisar. Jag är inte helt säker på att man kan köpa dom i bokaffärer längre, men annars finns dom alltid att beställa på internet.

Sen så har jag skrivit ner vilken bok filmen är baserad på i dom inläggen som heter "Historielektion" som bloggen uppdateras med lite då och då.

 
Såhär ser min bok ut, men det finns många olika omslag.

Kommentarer

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0