Senaste svaren

Vi avslutar den här veckan med dom senaste svaren i kategorin "Gissa filmen".
 

 
Robin Hood. När Prins John gömmer sig under striden efter bågskyttetävlingen.
 

"Det var tufft. Bara jag hade kunnat klara't. Föreställ er stan. Hörnet vid Broadway, ni vet. Människor myllrar, trafiken bullrar, varmkorven fräser. In glider jag, en riktig polare som inte bara tänker på sig själv, utan på gänget. Men han är inte ensam där ute. In träder fienden. Ett glupskt, fult, galet monster med sylvassa klor, dregglande mungipor och nio liv, alla hungriga! Han kommer emot mig. Ögonen glöder. Jag visste att min tid var ute och plötsligt..."
 
Oliver & gänget. När Dodger överdriver första mötet med Oliver.
 

 
Ringaren i Notre Dame. När Esmeralda klär ut sig till en tiggare.
 

- Vi kan inte ge upp nu.
- Jag är trött och jag är så hungrig och jag fryser om svansen och nosen och öronen och tassarna.
 
Pongo och de 101 dalmatinerna. När Pongo försöker leda alla valparna genom snöstormen.
 

 
Mulan. Första dagen innan träningen inför kriget.
 

"Jag springer genom skogen och då dyker det upp en pil framför mig. När jag ser på den börjar den snurra och den snurrar fortare och fortare och fortare tills den plötsligt stannar."
 
Pocahontas. När Pocahontas berättar om sin dröm till Gammelmor Pilrot.
 

 
Oliver & Gänget. Olivers första natt hos gänget.
 

- Vad gör du här nere förresten?
- Jag kommer för att hitta min kisse.
- Din kisse?!
- Någon har stulit honom.
- Men, men är du säker? Kanske det är ett misstag.
- Jag har gått vilse. Titta, jag tog med mig den här för att få tillbaka honom.
- Du tog med dig din spargris...
- Det är allt jag har.
- Det är hemskt...
- Jag vet. Vad för sorts människa skulle vilja stjäla en stackars liten kisse?
 
Oliver & gänget (igen). När Fagin möter Jenny nere i hamnen.
 

 
Lejonkungen. Efter Simbas dop.
 

- Åh, vilken fin uppstoppad uggla.
- Uppstoppad?! Be mig om ursäkt!
- Den lever och kan prata!
 
Svärdet i stenen. När Pysen får syn på Archimedes för första gången.

Kommentarer
Postat av: Karin

LEJONKUNGEN!!??? Konstigt att jag inte klarade den då den var min favorit när jag var yngre :( :( Skyller på att det är väldigt länge sedan jag såg den.. Bör se den snarast.

2016-02-05 @ 21:56:07
URL: http://forevermore.blogg.se

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0