The lion king: Sex new adventures

Angående det här inlägget

"Finns detta i någon bok att läsa? Alltså typ sagan om Kopa eller nåt? Är bilderna bara ritade och allt detta typ "info på sidan om" eller något? Jag är ett stort fan av Lejonkungen filmerna och tycker det är jätteintressant att läsa om sånt? Men finns typ någon historia om Kopa? Tacksam för svar!"


Det blir kanske ett lite större svar än vad du frågade efter, men jag får många frågor om den här bokserien så jag förklarar grunden också.

"The lion king: Six new adventures" är en bokserie som innehåller sex böcker med historier om Lejonriket. Grolier Enterprises, Inc har skapat serien med Disneys studios tillåtelse. Böckerna skapades kort efter att Lejonkungen producerats och eftersom inte "Lejonkungen 2 - Simbas skatt" ens var påtänkt vid den här tiden, så skapade Grolier Enterprises Simbas första lejonunge som kallades för Kopa.

Böckerna innehåller Kopas äventyr, men det finns ingen som innehåller hans död. När Lejonkungens uppföljare kom och publiken istället fick se Kiara började fans diskutera hans försvinnande och sedan dess finns det flera olika spekulationer över hans död. Om man söker på Youtube kan man se flera olika videos där personer målat och skapat sin egna version av vad som hände.



A Tale of Two Brothers
Nala's Dare
Vulture Shock
A Snake in the Grass
Follow The Leader
How True, Zazu?

Detta är de sex böckerna i den ordningen de släppts, dock innehåller ingen av böckerna en så kallad "fortsättning följer..." så det spelar ingen roll i vilken ordning man läser dem. "A tale of two brothers" handlar om Mufasas och Scars uppväxt och de andra utspelar sig i "nutid" när Kopa är en lejonunge.

Jag är inte säker på om böckerna finns att köpa i Sverige, men jag tror inte det. De säljs oftast i boxar och får beställas från USA.

Kommentarer
Postat av: Izabellai

I vilken läsålder är böckerna?

2013-04-22 @ 10:15:46
Postat av: Emma

Äntligen fattar jag det där med kopa ^.^

2013-04-22 @ 11:25:19
URL: http://knasboll.devote.se
Postat av: Cornelia

Är lejonkungen samlare och jag skulle så gärna vilja ha dessa böcker! Det dåliga är att de är så ovanliga och de kostar multum när man väl hittar dem :(
Men bra inlägg! Du förklarar bra :3

2013-04-24 @ 16:41:37

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0