Myrra Malmberg



Myrra Malmberg föddes den 20 december 1966 i Chicago. När hon var tonåring flyttade familjen till Sverige där hon började på ett musikgymnasium. I vuxen ålder har hon dubbat många kvinnliga karaktärer i animerade filmer.

Inom Disney gör hon rösten till Jasmine i alla filmerna om Aladdin, Meg i Herkules, Ariel i uppföljarna "Havets hemlighet" och "Sagan om Ariel", Lena i båda filmerna om Peter Pan, Anita i Pongo och de 101 dalmatinerna, mamman i Toy Story och Mary Poppins i den dubbade versionen.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Var Anitas röst verkligen av Myrra Malmberg? Jag trodde att det vara Monica Forsberg.

2014-04-20 @ 12:22:50
Postat av: Olivia

Myrra är en sån stor inspiration för mig. Hon är jätte duktig, och har en vacker röst!

2016-11-06 @ 00:09:18

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0