Odjuret/The beast


Odjuret är känd från Skönheten och Odjuret från 1991.

Innan Odjuret fick det utseendet som han har idag, blev han först skissad som bland annat en apa. Efter ett tag började animatörerna bland ihop massa olika vilda djur. Han fick horn som en buffel, armar och kropp som en björn, tänder och man som ett lejon, betar av ett vildsvin och svans som på en varg.

Förutom Disneys klassiker, så medverkar han även i uppföljarna "Den förtrollade julen" och "Belles magiska värld". Han syns även till i "Hos Musse", "Kingdom hearts" och som leksak i den senare klassikern Aladdin.



Visste du att...?
- Hans riktiga namn är Adam.
- Han ligger på plats nummer tre över listan på dom bästa manliga Disneyhjältarna.
- Han är den första Disneyprinsen som inte räddar den kvinnliga hjältinnan i slutet på filmen.
- Han är även den första Disneyprinsen som blir skadad av filmens skurk.




Kommentarer
Postat av: Bella

Jag undrar vilka andra maliga Disneyhjältar som ligger på listan, eftersom Odjuret är på plats nummer tre över listan på dom bästa manliga Disneyhjältarna. Skulle vara jättekul att vet;)

2011-12-27 @ 19:28:20

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0