Cruella De Vils omskrivna låt

Mel Leven har skrivit alla låtarna till Pongo och de 101 dalmatinerna, men innan låten "Cruella De Vil" skrevs var det meningen att Cruella skulle få en egen låt att sjunga.

Melodin gick ganska snabbt och texten skulle gå så här:
Cruella De Vil: "Varje kväll blir jag nästan galen
Jag hör häxornas ramsa i min hjärna
Cruel, cruel, Cruella
Djävul, djävul, De Vil"


Men en dag när han kom till jobbet bestämde han sig för att ett bluestempo skulle passa rollfiguren bättre, så han bytte ut melodin men då passade det inte att skurken skulle sjunga låten. Texten skrevs om ännu en gång och det slutade med att Rodger fick sjunga den istället.


Kommentarer

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0