Oliver och gänget (1988)

Oliver and company
Klassiker nummer 27


Kasta dig in i ett äventyr mitt i den pulserande storstaden New York och berättelsen om Oliver & Gänget! Ensam och övergiven söker Oliver ett hem och hamnar hos den tuffe gathunden Dodger och hans hundgäng. Här blir han också kompis med den ettrige Tito, den tröge Einstein, bulldoggen Frances och så Rita förstås, tjejen som försöker hålla ordning på dem alla. Men deras husse , småtjuven Fagin, har ständigt problem med sin elaka chef Sykes. Och när Sykes får reda på att Oliver ska adopteras av Jenny, en söt tjej med rika föräldrar, kidnappar han henne framför nosen på Oliver och gänget! Nu är det upp till dem att rädda henne!


Kommentarer

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0