"She never felt alone", bortklippt sång till Aristocats

Under det tidiga skedet av utvecklingen av Aristocats ville Disney ha en sång för Madame Bonfamille som visade hennes kärlek till hennes katter. Kompositörerna skrev en sång som blev kallad "She never felt alone" ("Hon kände sig aldrig ensam") som delades in i två delar.

Första delen hette "Pourquoi" som betyder "varför". Den skulle vara med i öppningsscenen som visade hur Madame Bonfamille kom hem med en grammofon som spelade en melodi som hon sjöng med i.

Madame Bonfamille: Mina dagar fylls av lyckliga timmar
Och lyckliga saker att göra
Kattungarna: Pourquoi?
Madame Bonfamille: Och varför?
Därför att jag har någon som du
Ibland får du mig att känna mig oro
Och ändå är jag tacksam att det sker

Kattungarna: Pourquoi?
Madame Bonfamille: Därför att jag har någon som du
Problemen försvinner så länge du är nära
Älsklingar, ser ni inte
Ni är min enda familj


Bilder av manuset från låten "Pourquoi"

Andra delen av sången "She never felt alone", skulle sjungas av Duchess en kort tid efter att hon träffat Thomas O'Malley.

Duchess: Hennes dagar fylldes av lyckliga timmar
Och trots att hennes ungdom flytt
Eftersom hon aldrig kände sig ensam med oss
Hon sa gång på gång
Att vi var den största skatt hon kunde äga
Eftersom hon aldrig kände sig ensam med oss
Hennes problem försvann så länge vi fanns nära
Thomas, älskling, förstår du inte?
Vi är hennes enda familj

I alla våra dagar
På ömma sätt
Såg vi hennes kärlek för oss
Och så, förstår ni
Vi kan inte lämna henne ensam




Bilder av manuset från låten "She never felt alone"

Den sista delen av sångtexten fick dock vara med i filmen, men inte som en låt. När Duchess, Thomas O'Malley och kattungarna åker i lastbilen med mjölk säger Duchess detta som en replik istället.



Jag kunde bara hitta den delen av låten som Duchess sjunger, men om jag hittar Pourquoi kommer jag att lägga upp den med då den låten verkligen är värd att höra.


Kommentarer

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0