Olika kläder på olika kvinnliga karaktärer

Bland dom mänskliga figurerna i klassikerna har jag märkt att medans dom manliga karaktärerna behåller på samma klädesplagg genom hela filmen, så byter vissa av dom kvinnliga kläder oftare än vad man kanske tänkt på. Jag har gjort en lista som börjar med en kvinnlig karaktär som inte byter kläder en enda gång under filmens handling och som sen visar ett antal andra karaktärer som byter kläder fler gånger.


1. Första exemplet visar Pocahontas. Hon är klädd i samma klänning under filmen.




2. Kida får en ny utstyrsel på slutet av filmen. Dock får man bara se den i några sekunder.




3. Törnrosa som ändå bara hinner vara med cirka 20 minuter i sin egen film, hinner byta kläder tre gånger. Appropå hennes två sista klänningar, föredrar ni den i blått eller rosa?




4. Askungen byter tekniskt sätt klänning fyra gånger, men den sista hinner man endast se i några få sekunder när hon springer ner för trappan.




5. Esmeralda byter både kläder och hårprydnader under filmen. Dessutom är det än så länge enda gången man sett en Disneykaraktär i morgonrock.




6. För att ha levt som ensam ungkarl mitt ute i skogen i ett antal år så hade Odjuret många klänningar att låna ut till Belle.




7. Majoriteten av Jasmines kläder visar hennes mage.



8. Här börjar det förändras rejält. Ariel går från sjöjungfru till människa till jag-vet-inte-ens-vad och till människa igen. Under tiden hinner hon byta kläder inte mindre än sju gånger.




9. Tiana byter kläder så ofta att jag inte ens kunde få med allt då vissa utstyrslar bara visas i några få sekunder, men här är dom som visas under en längre scen.


Kommentarer
Postat av: amanda <3

åh fett coolt! ;D Jag har tänkt aslänge på det där med belle, ofta odjuret har så många klänningar till henne haha! (:

2011-10-01 @ 14:03:15
URL: http://amandamj.blogg.se/
Postat av: EliasPbo

Om du frågar mig så föredrar jag den rosa varianten av Törnrosas klänning, vet inte varför.

2014-05-03 @ 21:35:45

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0