Visste du att...?

- Walt Disney började odla sin berömda mustasch vid 25 års ålder.
-
Han åt ofta lunch vid sitt skrivbord. Hans favoritmat var chili och bönor som han åt med tomatjuice och kex.
- Han har vunnit 26 Oscars, vilket än idag är rekord.
- Han var rädd för döden.
- Walt Disneys förfäder hette
D'Isigny, men efternamnet ändrades till Disney många år före Walts födsel.
- I Musse Piggs kända gäng var Långben Walts favoritkaraktär. Den han tyckte minst om var Kalle Anka.
- Trots att hans mest kända karaktär var en mus, så var han faktiskt rädd för möss.
- Walt Disneys autograf har ingen likhet med den berömda Disney-logotypen.
- Han var impotent.
- Han hade en biologisk dotter och en adopterad.
- Hösten 1966 upptäckte man att Disney hade fått lungcancer. En lunga opererades bort, men sex veckor efter det, den 15 december, dog Walt vid 65 års ålder på ett sjukhus som låg mitt emot hans studio.
- Dagen efter hans död hängde alla flaggor på halv stång på Disneyland och en orkester spelade "Ser du stjärnan i det blå".

 

Kommentarer

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0