Prinsessornas åldrar

En läsare ville veta åldrarna på Disneyprinsessorna och här kommer det jag lyckats gräva fram.
 
Snövit är 14 år.
Aurora är 16. Det nämns i filmen då Den onda féens förbannelse slår in på hennes sextonde födelsedag,
Ariel är 16 år. Under filmen säger hon "Jag är sexton år, pappa. Jag är inget barn längre."
Mulan är 16 år. Unga kinesiska kvinnor skickades till äktenskapsmäklerskan när dom var i den åldern.
Belle är någonstans runt 17 år.
Jasmine är 17, men ska fylla 18. Det är före hennes artonde födelsedag som hon måste välja en prins.
Pocahontas är 17 år.
Askungen är 19 år.
Tiana är 19 år. Filmen börjar 1912 när Tiana är fem år och fjorton år senare är hon nitton. (Jag har tidigare skivit ett inlägg där jag skrev att Askungen var den äldsta bland prinsessorna, den listan skrevs före "Prinsessan och grodan" haft premiär.)
 

Kommentarer
Postat av: amanda <3

Ofta alla är så unga, trodde alla var över sjutton iaf :O

2012-08-10 @ 15:21:08
URL: http://amandamj.blogg.se
Postat av: Ellen

Jättebra inlägg! Har försökt leta upp deras åldrar innan men jag hittade det ingenstans, verkligen intressant. :)

2012-08-10 @ 19:20:42

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0