Originalöppningsscen

Trassel skulle från början ha en annan öppningsscen och skulle likna originalsagan mycket mer.

Den skulle börja med att berätta om kungariket och att den gravida drottningen var sjuk. Det enda som kunde göra henne frisk igen var en blomma som fanns i en trädgård som ägdes av en gammal kvinna. När kungens män bad om att få plocka blomman sa kvinnan nej, eftersom den magiska blomman kunde göra henne ung. Kungens män bad tre gånger och fick höra ett "nej" tre gånger tillbaka. Kungen blev desperat och smög sig in i trädgården och plockade blomman som han gav till sin fru. Drottningen blev frisk och födde en dotter. Den gamla kvinnan kidnappade prinsessan och förde henne långt in i skogen där hon stängde in henne i ett torn.
 
 
Hade ni hellre velat se den här öppningsscenen eller är ni nöjda med den som vi kan se i filmen idag?

Kommentarer
Postat av: Jonna

Tjaa, det är ju inte så mycket som skiljer. Det hade väl varit mer spänt mellan den onda och den goda sidan kan jag tänka mig.

Svar: Det som skiljer är ju att blomman faktiskt verkligen tillhör Gothel i den här versionen och det är därför hon kidnappar barnet. Jag tror att det hade varit lite svårare att se henne som skurken helt och hållet eftersom hon faktiskt bara tar tillbaka det som kungen stal från henne.
disneysworld.blogg.se

2012-12-09 @ 16:27:11
URL: http://yonnalicious.blogspot.com
Postat av: jenny

jag såg den här scenen på bonusmaterialet av trassel

2012-12-09 @ 20:04:45
URL: http://gepardblogg.se
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

nä, jag gillar den öppningen som den är. de blev lite modernare.

2012-12-10 @ 06:24:46
URL: http://majjohansson.blogg.se
Postat av: Emma

På bilden där man ser rapunzel ser hon ut som bär tarzan var bebis för han sträcker också upp armarna sådär :)

Svar: Oj, det har du rätt i. Det tänkte jag inte ens på.
disneysworld.blogg.se

2012-12-10 @ 11:29:47

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0