Rödhåriga huvudkaraktärer

Här är en lista med alla rödhåriga huvudkaraktärer i klassikerna.

Så vad har allihopa gemensamt? Ingen av dom passar riktigt in i samhället.
Peter Pan vägrar växa upp, Robin Hood går emot lagen för att försöka göra en skillnad i sin stad, Mickes bästa kompis är hans naturliga fiende, Taran har sin plats i livet men vill ha mer, liksom Ariel, Quasimodo anses vara onormal, Oliver lever tillsammans med sina "naturliga" fiender och Herkules blir utstött.
 
 
Uppdatering!
Som några märkte så glömde jag bort Simba som också är rödhårig.
En läsare kommenterade också med en bra beskrivning på att även han har något gemensamt med dom andra rödhåriga karaktärerna.
"Simba blir också utstött och blir uppfostrad av de djur som han egentligen borde äta."
 

Kommentarer
Postat av: M

Intressant :D Men Simba är ju också rödhårig :D

2012-12-05 @ 11:01:05
Postat av: Ellinor

M: ja, men Simba blir också utstött och blir uppfostrad av de djur som han egentligen borde äta

2012-12-05 @ 13:34:04
URL: http://ellinorlundquist.blogg.se
Postat av: Emma

Glöm inte merida ^.^

Svar: Jag tänkte ta med henne först, men så bestämde jag mig för att hålla Pixar utanför och bara ta med Disney.
disneysworld.blogg.se

2012-12-05 @ 15:58:27
Postat av: M

Vet, men hon glömde ta med honom bara :)

Svar: Nu är inlägget uppdaterat!
disneysworld.blogg.se

2012-12-05 @ 16:52:02
Postat av: M

Tack! Menade verkligen inge illa :D

Svar: Absolut ingen fara! Hellre att någon påpekar något än att jag publicerar inlägg med fel, även om det bara är småsaker.
disneysworld.blogg.se

2012-12-05 @ 19:11:14
Postat av: jenny

mufasa är ju rödhårig!

2012-12-09 @ 08:53:43
URL: http://gepardblogg.se

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0