Nala

Nala är känd från Lejonkungen från 1994.

Hon börjar som filmens huvudroll Simbas bästa kompis, men när dom träffas senare som vuxna blir dom kära och får en unge på slutet. I filmens uppföljare "Lejonkungen 2 - Simbas skatt" får man inte se så mycket av Nala, då filmen fokuserar på hennes dotter Kiara. I filmens tredje uppföljare "Lejonkungen 3 - Hakuna matata" är hon endast med i några få scener.

Förutom Lejonkungsfilmerna får vi även se Nala i "Kingdom hearts" och "Hos Musse".


Visste du att...?
- Nala skulle från början ha en lillebror som hette Mheetu.
- Hon ligger på plats nummer 10 över dom mest populära kvinnliga Disneykaraktärerna.
- Simba och Nala är det tredje paret i Disneys historia som vuxit upp tillsammans, skiljts åt och sedan blivit kära i vuxen ålder.
- I det ursprungliga manuset var tanken att Scar skickade iväg den vuxna Nala från Lejonklippan för att hon ignorerade hans romantiska uppvaktningar. Idéen skrotades då man ansåg att det var opassande att ha med sexuella trakasserier i en familjefilm.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vilka är de andra två paren? :)

2012-02-05 @ 15:40:59
Postat av: Ellen

Måste säga att det här är den bästa bloggen jag läst. Jag ÄLSKAR disney, jag känner mig som ett barn igen när jag kollar på alla filmer. Skulle du kunna skriva mer om Ariel & Tarzan filmerna, det skulle vara jätte roligt. Dem är mina favorit filmer inom Disney för tillfället. :)

2012-02-06 @ 12:55:59

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0