"Han var inte min far, men ändå hör vi ihop"

Angående det här inlägget
"Han är inte Scars son, det skulle bli incest eftersom Kiaras pappas farbror är Scar haha :)
Om jag inte missminner mig skulle det vara så ifrån början men när de insåg att det skulle bli incest ändrade de det"


Nej, Kovu är inte Scars biologiska son men dom räknades som familjemedlemmar, vilket nämns lite då och då under filmen. Jag vet att jag kunde valt ett annat ord i det inlägget, men alla som har sett filmen vet hur deras relation ser ut och det skulle bli så krångligt om jag skrev "I uppföljaren får vi se Kovu, som typ räknas som Scars son fast han egentligen inte är det" eller något liknande. Appropå detta, så läste jag någonstans att produktionsteamets tanke bakom hela släktdramat var att Scar valde ut Kovu som sin efterträdare och därefter adopterade honom, vilket aldrig nämns i filmen.

Så i uppföljaren får vi se Scars adoptivson, för att vara exakt.


Kommentarer
Postat av: Lalle

kolla på den idag :D

kan allaaaaa låtar hihi ^^,

ska ochså kolla på lejonkungen i 3D på bio :D

2012-01-15 @ 15:43:46
URL: http://lalle87.bloggplatsen.se/
Postat av: Miriam

Hm, fast i filmen säger de väl "Han handplockades av Scar..". Var många år sedan jag såg den dock.

Ska man vara trogen naturen tror jag att Lejonkusiner inte är särskilt mycket incest ändå... I flockarna finns väl i regel bara en hane, som gärna äter upp ungarna med om han blir tjurig eller känner sig utmanad, som honorna parar sig med. Vem var Nalas pappa liksom?XD

2012-01-16 @ 00:19:34

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0