Sarafinas repliker

Nalas mamma Sarafina, som endast är med i scenerna innan Simba och Nala beger sig till elefantkyrkogården och när Scar tar över tronen, hade egentligen fler repliker.

I dagens film när Nala frågar om hon får följa med Simba till vattenhålet svarar hon "vad tycker du, Sarabi?".

I originalmanuset skulle hon bland annat säga "Nala, du har precis badat. Försök att hålla dig ren för en gångs skull och kom hem igen innan solnedgången", men scenen var tvungen att kortas ner för att inte filmens tempo skulle bli för långsamt och alla Sarafinas repliker förutom en ströks.



Kommentarer
Postat av: Helena

Finns alldeles förlite såna här bloggar, så kul att du startat en och kul att läsa då man är en disneylover som jag :)

2012-01-28 @ 18:41:18
URL: http://justbambi.blogg.se/

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0