18 Disneyfrågor - Del 5

I vintras kommenterade en läsare med arton olika frågor om Disney till mig, vilket jag använde som dagens fråga här på bloggen. Jag tog ett antal av frågorna i ett inlägg som jag publicerade lite då och då, men sen la jag hela projektet på is och nu märkte jag att jag inte publicerat något sen i januari! Så nu kör vi igång igen. Det finns två inlägg kvar och här kommer ett av dom. För er som är nya besökare så går det till så att både jag och ni får svara på frågorna. Resten av inläggen finns i kategorin "dagens fråga".


13. Vilken är din favoritDisneysång?
Jag kan som vanligt inte välja enbart en.
"Lika lugnt som trummans slag" från Pocahontas.
"Vi finns på samma jord" från Tarzan.
"Jag önskar" från Snövit och de sju dvärgarna.

Dock pendlar jag alltid fram och tillbaka med Disneysånger, så om en vecka kommer jag inte kunna stå för dom här valen längre. ;)



14. Vilken Disneyscen tycker du är vackrast?
Allt ur Bambi, hela den filmen är ett enda stort mästervärk. Jag gillar speciellt scenen när han precis har förlorat sin mamma, det är så himla fint med all snö. Öppningsscenen till Den lilla sjöjungfrun, Disneys animatörer vet verkligen hur man ska teckna världen under ytan. Självklart får jag inte heller glömma slutscenen i Snövit och de sju dvärgarna, när Askungen får sin klänning och även scenen när Kenai förvandlas till en bjön i Björnbröder.



 

15. Vilket Disneyslut tycker du är bäst?
Pocahontas, Tarzan och Lejonkungen. Och varför, ja... Pocahontas slutar ju inte lyckligt egentligen, men jag blir ändå så himla glad av att se den sista scenen. Tarzans slutscen är rena lyckopillret, jag älskar när Jane kastar sig i vattnet och sen tackar för sin handske. Lejonkungen har ju det absolut mäktigaste slutet när alla lejon börjar ryta.

 
 
Jag vill jättegärna höra era svar också, så lägg en minut på att svara på dessa tre frågor.
Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: Julia

mina favoritlåtar är jag finns kvar eller vad den heter från skattkammarplaneten, alla tarzanlåtar och Belle från skönheten och odjuret!

I tarzan när Jane och Tarzan klättrar upp där bland alla fåglar det är så sjukt vackert där!

Ringaren i notre dame jag börjar alltid gråta när den lilla flickan kommer fram och kramar quasimodo!

2012-07-16 @ 13:59:13
Postat av: Jonna

En av de mer fartfyllda favoriterna är "I'll make a man out of you". Riktig pepplåt, hehe! :D

Svåra frågor! Kommer inte ihåg så mycket från de filmer som jag inte har sett på senare år...

2012-07-16 @ 18:47:11
URL: http://yonnalicious.blogspot.com
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

Tarzan är verkligen en favorit, låtarna i dom är så klockrena och självutvecklande, älskar låten "människa" den ger mig styrka.

Lejon kungen, jag ryser på slutet också. så mäktigt att man nästan vill gråta. fantastiskt film!!!

tror vi har samma smak, jag gillar björnbröder musiken och teckningen och hur de har berättat handlingen. Ja älskar alla disneyfilmer har ingen faborit. Skattkammarplaneten, är ju så bra med!!

2012-07-16 @ 23:18:51
URL: http://majjohansson.blogg.se
Postat av: Amanda

Mina favoritlåtar är nog:Aladdin-En helt ny värld(min absoluta favorit),Mulan-Spegelbild,Pochahontas-Färger i en vind och Ringaren i Nottre dame-Solsken :)
Favoritscen håller jag absolut med dig om lilla sjöjungfun och Bambi! <3
Slutscen måste nog vara Aladdin(när dom åker iväg på mattan),den lilla sjöjungfun och Pochahontas ;)

2012-07-21 @ 00:49:10
Postat av: Anonym

Mina favorit låtar är nog; Esmeraldas bön eller I won't say im in love från Hercules och så gillar jag också alla tarzan låtar, Min favorit scen är när Quasimodo håller upp Esmeralda efter han räddat henne från elden eller när Pocahontas kastar sig över John Smith, Min favorit slutscen är i Pocahontas!

2012-07-27 @ 23:38:29
Postat av: EliasPbo

Favorit-Disneysång
de allra flesta
Favorit-Disneyscen
de allra flesta
Favorit-Disneyslut
alla

2013-09-28 @ 19:15:43

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0