Appropå att Desperate housewives är över...

1995 under produktionen av Pocahontas skrev Alan Menken och Stephen Schwartz låten "Colors of the wind" (Färger i en vind). Låten vann en Oscar och en Golden Globe för "bästa originalsång", samt en Grammy Award för "bästa filmlåt".



Irene Bedard (bilden till vänster) valdes till att göra Pocahontas röst, medans Judy Kuhn (bilden till höger) fick sjunga alla hennes sånger. Dock valde man att ta in ännu en sångerska till eftertexten på filmen. Sångerskan och skådespelerskan Vanessa Williams (Wilhelmina Slater i Ugly Betty och Renee Perry i Desperate housewives) fick spela in sin version av låten, vilket blev en av hennes största hits 1995. Williams blev även nominerad till en Grammy i kategorin "Best Pop Female Vocal Performance".
   
   

Kommentarer
Postat av: Roxie

Wow!

Verkligen älskade henne i ugly betty, sjukt att se henne sån här. Haha ja vad kan inte den kvinnan :P

Svar: Haha ja, jag är ju bara van vid att se henne som en diva i Desperate Housewives så jag satte verkligen maten i halsen när jag plötsligt hittade en video med henne i skogen samtidigt som hon sjunger en Disneylåt.
disneysworld.blogg.se

2012-05-17 @ 13:40:43
URL: http://roxiies.blogspot.com

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0