Var beredd (repris) - borttagen sång


Alla känner vi ju till låten "Var beredd" som Scar sjunger i Lejonkungen kort innan han mördar Mufasa, eller hur? Men i originalmanuset var tanken faktiskt att det skulle komma en repris på låten senare i filmen efter mordet. När Scar berättar för dom andra lejonhonorna att Mufasa är död, utser sig själv som den nya kungen och släpper in hyenorna i lejonriket skulle reprisen spelas upp.

(Halvdålig svensk översättning på låten)

(Scar)
Det är dags
för er att bli presenterade för er härskares exklusive personal
Kanske inte
den sorten ni är vana vid, men det kommer utan tvekan att bli skratt

(Hyenor)
Vi försäkrar er att vi inte luras
Rött kött faller oss inte längre i smaken
Och om vi då och då dreglar är det bara våra förfäders gen
er

(Scar)
förbered er för en lysande framtid
Var beredd på lejonrikets guldålder


(Hyenor)
Det är precis som vem som helst
Som mördade en broder
Om vi ​​inte sprider rykten
Han kommer att mata oss och ge oss husrum
Med vänner på höga platser
håller vi i alla ess


(Scar)
Så försök inte skaka min bur

(Hyenor)
Åh, tänk om någon vågade
Var beredd

Åh
, tänk om någon vågade

(Scar)
Var beredd



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hejsan! Jag hittade till din blogg nu, och du kan vara säker på att du fått en trogen följare. Jag älskar Disney, trots att många skulle kalla mig vuxen. Åtminstone om de tittar på min ålder.. Kanske inte annars haha. ;)



Men härlig blogg, dagens Disney är helt bedrövligt Mina barn kanske inte kommer att få växa upp med Skönheten och Odjuret eller Den lilla sjöjungfrun.. Kram

2012-05-04 @ 08:45:48

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0