Dagens fråga

En läsare frågade mig vilken Disneykaraktär jag tycker minst om och efter att ha funderat ett tag så har jag kommit fram till att jag har ganska svårt för två karaktärer, nämligen Pinocchio och Alice.
 
(Jag ber om ursäkt i förväg om någon tycker att jag tar i för hårt)
 
Pinocchio vill ju väl, men han lyckas gång på gång strula till det under filmens gång och han har inget att skylla på än sig själv. Benjamin Syrsa säger åt honom vad han ska göra, men ändå struntar han i det och sen ångrar han sig efteråt och då är det försent. Jag är faktiskt inte särskilt förtjust i den filmen, det känns som om det är en och en halv timmes gnäll och tjat från alla håll.
 
Alice är enligt mig en ganska tråkig karaktär bara. När jag väl tänker på det så är Pinocchio och Alice två rätt lika karaktärer. Alice är också nyfiken och gör det hon känner för och sen sitter hon där på slutet och gråter över situationen som hon satt sig själv i. Sen kan jag självklart inte skriva så utan att börja tänka på Ariel, men skillnaden där är att Ariel grät ut och sen tog tag i sina problem.
 
 
Vilken Disneykaraktär tycker du minst om?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker inte om törnrosa! Jag har faktiskt inte sett filmen men jag har fått för mig att hon är en riktig bitch, kanske dumt att dömma utan att ha sett filmen men strunt samma :)

Svar: Emma, gå och se filmen NU. Den är bara en timme och femton minuter lång, så det kommer gå fort. Törnrosa är en av dom där filmerna som man måste se, pågrund av Den onda féen. Och ja, Törnrosa är en bitch.
disneysworld.blogg.se

2012-11-28 @ 11:47:22
Postat av: M

Jag har rätt svårt för prinsessan Jasmine, vet inte riktigt varför men tycker hon förstör filmen. Aladdin är typ den bästa killen i Disney men Jasmine framstås vara så dryg och hon är inte ens rolig. Alice och Pinoccio behöver jag inte ens nämna, bryr mig inte om de filmerna.

2012-11-28 @ 11:57:45
Postat av: jenny

Filurkatten! för han är ju också elak när han trollar sig till olika ställen som när han var på drottningens huvud och gjorde det hemskt för alice
+att han är helt galen

2012-11-28 @ 13:29:00
URL: http://gepardblogg.se
Postat av: Anonym

Dumbo -.- Så otroligt tråkig fast han är söt.

2012-11-28 @ 17:41:37
Postat av: Amanda

Troligtvis Tiana. Hon är ju jordnära och hårt arbetande vilket är bra! Men samtidigt är hon så tjurskallig och allvarlig hela tiden...Sen måste jag nog hålla med dig om Alice. Hon är riktigt tråkig och har ingen bra personlighet.

2012-11-28 @ 20:47:47
Postat av: Rebecca

Tycker inte om Dumbo, han är tråkig. Tycker inte om Pinnochio för samma anledning som dig. Tycker inte om Askungen heller för den delen. Vet inte vad det är, men hela hennes karaktär är så snobbig och tråkig.
Och tycker inte om Jasmine heller faktiskt... hon är också tråkig. Aladdin förtjänar bättre. Alice är inte heller en av mina favoriter. Törnrosa är en bitch. Och Snövit är inte så mycket bättre xp

2012-11-29 @ 09:41:19
Postat av: EliasPbo

De karaktärer som jag personligen starkt ogillar är:

Prins Ferdinand

alla pojkarna som retar Dumbo(särskilt han som drar i Dumbos öron)

Prins Charming

George Darling

Prins Filip

grävlingen som skäller på Micke efter att han lämnats i skogen

Erik och Triton

Kochum

samtliga karaktärer i Lilla Kycklingen(jag gillar inte filmen heller)

samtliga karaktärer i vilddjuren(jag gillar inte filmen heller)

samtliga karaktärer i Familjen Robinson(jag gillar inte filmen heller)

2014-03-14 @ 21:43:41

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0