Dagens fråga

När jag var liten fick jag några så kallade "Disneyovanor". Jag härmade helt enkelt det jag såg på film.
 
Den dyraste historien är väl att jag envisades med att alltid komma hem med enbart en sko, eftersom jag lämnat den andra någonstans utomhus. Jag gjorde så med flera par och när mamma frågade mig varför jag gjorde det svarade jag "Hur ska prinsen annars kunna hitta mig?". Mamma suckar fortfarande lite då och då över hur mycket pengar hon lagt på skor åt mig när jag var liten. Lite billigare historier är dom där jag aldrig åt fil eller gröt med sked, utan drack direkt ur skålen som i Skönheten och Odjuret. Jag hade även en period då jag vägrade borsta håret med en borste, utan det skulle göras med en gaffel och jag kommer fortfarande ihåg besvikelsen i badkaret när jag märkte att badskummet inte alls flyger iväg i fina bubblor om man blåser på dom som i Den lilla sjöjungfrun.
 

Detta är bara några få historier om vad Disney fått mig att göra som barn, så dagens fråga lyder: Vad härmade du från Disneyfilmerna när du var liten?

Kommentarer
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

Härmade faktiskt inte någon :-P eller ja, kanske lejonkungen då.

2012-10-17 @ 09:26:21
URL: http://majjohansson.blogg.se
Postat av: Ellinor

haha, när jag bråkade med min kompis när jag var liten fick ajg för mig att jag skulle sjunga, för så gjorde de alltid i disney när nått hänt, bra eller dåligt. Man sjöng x'D sen så gjorde jag väl försöket med bubblor och kamma håret med en gaffel. Ibland försökte jag också lägga håret helt perfekt och sova som tönrosa xd

2012-10-17 @ 09:52:30
URL: http://ellinorlundquist.blogg.se
Postat av: Daniella

Haha, jag skulle härma spaghetti scenen i Lady och Lufsen. Mamma tyckte inte om det alls! :p

Jag och min syster tyckte om att ha varandra på ryggen såsom Kovu bar Kiara när han räddade henne från eldsvådan i Lejonkungen 2. Haha, vilka minnen detta inlägg ger mig. ^^

2012-10-17 @ 20:39:06
Postat av: M

Hihi, jag ville alltid kunna hoppa in i buskar lika smidigt som de gjorde i tecknad film. ;D

2012-10-18 @ 01:09:19
Postat av: amanda

Hahah jag har försökt att härma ett antal disneyscener! Tror inte mamma är så förvånad längre xdd

2012-10-18 @ 18:03:48
URL: http://amandamj.blogg.se
Postat av: Cornelia

Jag härmade Lejonkungen xD Jag låtsades att jag var Sarabi i "bath scene" i 1:an. Det gjorde jag ofta xd

2012-10-18 @ 18:36:46
Postat av: Emma

När jag badade på stränder brukade jag alltid klättra upp på stenar och vänta på att en stor våg skulle komma så jag kunde göra som ariel, och om jag såg en kanin försökte jag alltid springa efter den och hoppas på att den skulle leda mig till underlandet, fast så gör jag typ fortfarande hahaha

2012-10-18 @ 21:53:48
URL: http://emmagberg.devote.se
Postat av: Emma

Jag försökte blinka så där förföriskt med ögonfransarna som de flesta kvinnliga roller gör i disneyfilmer x)

Svar: Det försöker jag fortfarande göra...
disneysworld.blogg.se

2012-11-19 @ 18:52:00
URL: http://ggary.blogg.se

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0