Disneyland runt om i världen

Disneyland finns på följande ställen i världen:
- Disneyland Resort (Anaheim Kalifornien, USA) och har funnits i 57 år
- Walt Disney World Resort (Orlando, Florida, USA) och har funnits i 41 år
- Tokyo Disney Resort (Tokyo, Japan) och har funnits i 29 år
- Disneyland Resort Paris (Paris, Frankrike) och har funnits i 20 år
- Hong Kong Disneyland Resort (Hong Kong, Kina) och har funnits i 7 år
 
 
Walt Disney World Resort är idag världens största nöjesparksområde. Den invigdes den 1 oktober 1971 och firar idag 41 år.

 
Har du besökt någon av dessa nöjesparker? Vilken av dom skulle du vilja besöka?

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag har varit på Walt Disney World Resort! Familjen åkte dit 2001, då var jag 8 år. Ett av de starkaste minnena är från en skräcksimulator som nu är nedlagd. Spårade rätt på den förra veckan, den hette tydligen ExtraTERRORestrial Alien Encounter, och rekommenderas inte för barn under 12, hehe. Vi hamnade där helt ovetandes, och när vi väl var fastspända i stolarna var det för sent.

2012-10-01 @ 10:49:00
URL: http://yonnalicious.blogspot.com
Postat av: Emma

jag har varit disneyland i paris och i sommar ska jag dit med min syster igen! :D

2012-10-01 @ 15:38:47
URL: http://emmagberg.devote.se
Postat av: Daniella

Drömmen är att få besöka Walt Disney world resort. Min familj väntar nog tills allt i nya ''Fantasyland'' ska vara klart 2014, då kanske vi åker ner dit. :)

2012-10-01 @ 17:04:47
Postat av: Cornelia

Jag har varit på disneyland Paris. Var dock så liten så kommer inte ihåg så mycket. Men jag ska förhoppningsvis dit igen :)

2012-10-01 @ 21:56:04
URL: http://cwfoto.blogg.se
Postat av: EliasPbo

Jag har två frågor till dig:
-vilka Disneyfilmer har du sett på bio(klassiker, uppföljare, Pixar, övrigt, spelar ingen roll)?
-vilka karaktärer har du träffat i Disneyland om du har varit där?

2014-05-01 @ 12:48:15

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0